| Krevetka | •
 |
(1.12.2010 14:09:59) Hezký den,
syn je ve 3. třídě. Je jedničkář, dvojku donese opravdu vyjímečně. Spíš máme problém s tím, že je roztržitý, nedává pozor...A včera mi začal vykládat, že psali diktát a že tam má asi tři chyby, přesně si uvědomoval jaké. Takže zase roztržitost. A nyní volal, že dostal 4. Je to pro mě celkem šok. A teď přemýšlím, jak na něho výchovně zapůsobit, aby příště dával pozor? Není to totiž o tom, že by učivo nechápal. Něco zakázat? Díky
|
| Federika | 
 |
(1.12.2010 14:12:46) Krevetko, blbost..Musí si to sám uvědomit a pracovat s tím,není jedinej, kdo má špatnou známku jen z nepozornosti, takových je snad i většina.Musí se naučit soustředit se, těžko toho docílíš nějakým zákazem,nejspíš ho to mrzí taky..Možná i sem tam ta špatná známka mu k tomu pomůže...
|
| Tenna /2 | 
 |
(1.12.2010 14:20:28) Přesně tak. Obejmout ho a vysvětlit, že takovéhle nemilé následky má nesoustředěnost a že příště se musí snažit pracovat v klidu, pozorněji, dobře si po sobě diktát zkontrolovat, než ho odevzdá. Paní učitelka, pokud je příčetná, dobře ví, z čeho synův neúspěch pramení a vědu z jedné čtyřky dělat nebude.
|
|
|
| Líza | 
 |
(1.12.2010 14:13:04) Jak pomůže to, že ho potrestáš nebo něco zakážeš, k tomu, aby příště měl lepší známku? Ono to spolu nějak souvisí? Nebo on se dokonce nesoustředí, protože nechce se soustředit? - Není to spíš tak, že mu není jedno, jak ten diktát napíše a chtěl by se víc soustředit, ale nejde mu to/neumí to/neví jak na to/ve stresu se mu to nepovede? Podle mě by potřeboval spíš pomoct než potrestat.
|
| Krevetka | •
 |
(1.12.2010 14:20:42) Lízo, zase takový svaťoušek to není. Kouká, kde co lítá, přemýšlí nad blbinama a co budou provádět o přastávce a jestli venku padá sníh apod. a pak to takhle dopadá. Já určitě nechci, aby to vyznělo, že ho za to budu bít, takový trest nemám na mysli, to nikdy, ale aby si uvědomil, že si tím kazí svůj prospěch...
|
| Tenna /2 | 
 |
(1.12.2010 14:46:13) Uvědomit si to jistě musí, ale k tomu není trest potřeba - trestem je už ta špatná známka. Stačí si s ním sednout a v klidu promluvit, vysvětlit, co by následovalo, kdyby se mu to stávalo častěji. Je to normální věc, která se stane většině kluků, mám doma úplně stejného
|
| Xantipa. | 
 |
(1.12.2010 14:53:00) Tresty nic neřeší. Když dostal syn takhle za 4 taky z diktátu, volala mi učitelka, protože zjistila, že syn se bojí jít domů. Že prý určitě bude bit. Přitom on nikdy bit za nic nebyl, jenže kluci ho zjančili, že teď určitě prý bit bude a on tomu uvěřil. Nemohl vůbec pochopit, že ani nedostal žádný trest, pořád se ujišťoval a zjišťoval, jak je to možný. Děti se dle mýho nemají trestat, pokud mají ve škole výpadek, musí se jim spíš pomoci. Nechápu, co by nějaký zákaz vyřešil?
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(1.12.2010 14:58:11) nejen klukům
|
|
|
| Líza | 
 |
(1.12.2010 16:04:25) Krevetko, tys tam u toho diktátu byla a víš to, že koukal z okna a dokonce i o čem přemýšlel? Já myslím, že to je takový naše dospělácký zjednodušení...
|
|
| Etraska | •
 |
(1.12.2010 21:41:56) A jak se trestáš ty, když nejsi dokonalá a děláš chyby?
|
| Federika | 
 |
(1.12.2010 21:57:33) Etrasko, tak já nevím, třeba tím, že se z chyby poučí...Určitě to nemyslela zle, já chápu, že nikod není ze čtyřek u jedničkáře nadšenej a že by ráda věděla, jak případně zamezit tomu,aby se to častěji opakovalo,na tom nevidím nic špatnýho..
|
| Jitulka+2kaštánci | 
 |
(3.1.2011 11:28:45) Potřebuju dětem koupit školní batoh. Máme Topgal,jsme s ním spokojeni a tak nevím, jestli nezkusit jiný. Třeba Cool? Jaký je v nich torzdíl? A případně jaký máte od Topgalu. Díky za tipy.
|
|
|
|
|
|
| Kaplanka+kluci 07/05+11/08 |
 |
(1.12.2010 14:13:37) Krevetko,nemám ještě tak staré dítě, takže teoretizuju,ale já bych řekla, že ta známka je pro něj trest už dost velkej (pokud jak píšeš není žádnej flákač a není mu jedno jak se učí). Max. bych si s ním promluvila, probrala, zda potřebuje poradit a tak. Ale jedna špatná známka,na tom nestojí svět?
Já osobně mám docela s tlakama na bezchybný výkon problém (ale to je můj problém)
|
| Líza | 
 |
(1.12.2010 14:18:12) Dcera třeťačka, které jde matika levou zadní a problémy spíš obvykle čekám v češtině, donesla ze čtvrtletní písemky 2/3, protože si nepozorně přečetla zadání, slovo sem, slovo tam - popletla si kolikrát a o kolik, popletla si za tolik a tolik peněz s výrazem po tolika a tolika korunách. Vím, že matiku umí, a prostě tenhle typ úloh potřebuje procvičit, aby si zvykla věnovat pozornost nejen číslíčkům, ale i doprovodnému textu, aby se naučila, že v něm můžou být chytáky. Takže jí s tím procvičením pomůžu, ale za tu známku ji trestat nebudu - nebyla to nedbalost, ona má problémy se soustředěním a je hodně zbrklá od přírody, je prostě taková.
|
| Federika | 
 |
(1.12.2010 14:21:30) jo, Lízo, tenhle problém má David taky. Že je nepozornej, vím, má s tím prolémy od začátku. V matematice je fakt výbornej a te´d ze čtvrtletku přinesl taky dvojku, protože blbě přečet zadání. A pokaždý, když nemá v matematice jedničku, to je kvůli zbrklýmu přečtení zadání. A neudělám nic, jeho to taky štve a myslím,že se i snaží soustředit se, ale holt..
|
| Federika | 
 |
(1.12.2010 14:47:50) Danielo, je, obzvlášť v primě velmi náročnýho gymnázia..Jenže ne pro někoho, kdo má matematiku rád a bez obtíží z ní má téměř vždycky jedničku...
|
|
| Federika | 
 |
(1.12.2010 15:53:06) Danielo, já mu taky nic neříkám . jeho to mrzí víc, mají dvě známky za čtvrtletí, z toho průměr a čtvrtletka je nejdůležitější, takže je jasný že ho štve, že by moh mít na vysvědčení neoblíbenějšího předmětu dvojku... Já to psala v souvislosti s tou nepozorností, že se to moc cvičit nedá...
|
| Federika | 
 |
(1.12.2010 16:04:57) Danielo, ve 4. třídě už jsem absolutně netušila, co mají za úkoly a jestli nějaký mají....Vzhledem k tomu, že nedělal nic, tak je asi psal ve škole.. Te´d je učení o strašně moc víc, tak i něco nahoře dělá, ale nepřetrhne se..Ale na rodičáku říkal skoro každej vyučující, že by měli tomu jejich předmětu věnovat tak dvacet minut denně....
|
| Líza | 
 |
(1.12.2010 16:15:25) Fed, tak takovýhle nesmysly naštěstí na naší škole nikdo nevykládá (6x20 minut = 2 hodiny, to je absurdní). Spíš měli tendenci uklidňovat rodiče (mě teda nemuseli), aby se neděsili sešupu se známkama, že je potřeba, aby se naučili učit a ten začátek primy to obvykle odskáče. Ale že by si tam před nás někdo stoupl a vykládal, že právě ten jeho předmět potřebuje tolik a tolik času... to ne. Naopak je celkem chválili.
|
| Federika | 
 |
(1.12.2010 16:24:02) jo, Lízo, nás taky uklidňovali, bylo tam hodně dětí, se čtyřkama, pětkama-prej pětka absolutně neznamená, že neuměli nic a tak Přesto tvrdili, že je třeba věnovat se jejich předmětu denně a sice nejlépe tak a tak dlouho...A průběžně a stále..
|
|
|
|
|
|
|
|
|