aky |
|
(3.11.2010 22:18:26) Ovino, definicia lasky v Biblii je pisana evidentne z ciste teoretickeho hladiska. Okrem toho, absolutne a dokonale porozumenie textu Biblie je nedosiahnutelne ( a po tych vsetkych upravach, prekladoch uz vobec nie). Cize trochu pokory ( zakladna cnost krestanstva) by to asi chcelo.
|
Ovina |
|
(3.11.2010 22:53:06) Akynali máš lepší definici lásky, než je v Bibli? Nějak nevím, jak lásku vyjádřit lépe. Myslíš, že je tam psaná hloupost? Že se tahle teorie nedá uvést do praxe? Proč? Neosobuji si právo na jediný správný výklad Bible, ale pokud je tam jasně napsaná věta, která nemá žádné vedlejší myšlenky, pak si ji vykládám tak, jak je prostě napsaná. Ale jestli myslíš, že láska je něco jiného, než jak je to vyjádřeno v Bibli, napiš mi to, prosím. Opravdu bych ráda věděla, jaká je tedy láska v praxi.
|
aky |
|
(3.11.2010 23:41:21) Ovino, nemam rada idealisticke definicie, ( Láska je trpezlivá, láska je dobrotivá, nezávidí, láska sa nevystatuje a nenadúva; 5 nie je neslušná, nie je sebecká, nerozčuľuje sa, nezmýšľa zle, 6 neraduje sa z neprávosti, ale teší sa s pravdou; 7 všetko znáša, všetkému verí, všetkého sa nádejá, všetko pretrpí.) kde si namiesto jedneho slova mozes dosadit ine ( dosad si namiesto "laska" napr. "pravda/spravodlivost...". A Prekliatie figovnika? To nebolo velmi laskave.
|
Ovina |
|
(3.11.2010 23:55:11) Tak tedy nevím nevím. Dostaly jsme se snad k tomu, že v Bibli je definice lásky čistě z teoretického hlediska a tvoje slova jsou láska v praxi? Akynali, nechci slovíčkařit. Ale když chceš zpochybnit to, co je v Bibli napsáno, měla bys mít v rukávu něco jasnějšího. Mě z toho rozhodně nevyplývá, že by v Bibli bylo něco špatně formulované. Tedy zatím dál věřím doslovné definici. Nepřesvědčila jsi mě.
|
aky |
|
(4.11.2010 0:31:51) Ovino, ja Ta o nicom nepresviedcam. Bibliu nespochybnujem, len si dovolim ju citat sama bez toho, aby mi niekto nariadil, co si mam o tom a tom mysliet. A mam pocit, ze vhodnym zonglovanim so slovickami sa nou da ospravedlnit a "prikazat" vsetko.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 2:25:25) Dobrý člověk to ale určitě neudělá
|
aky |
|
(4.11.2010 9:37:13) Obzvlast, ked si stanovi "absolutny" hodnotovy system, ktory je nemenny.
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 2:23:53) Ideál je vzor, ke kterému bychom měli směřovat Asi nikomu se to nepodaří zcela; jsem si ale jistá, že kdyby se tím lidé snažili řídit, bylo by na svět neskonale lépe Taková kriminalita by byla prakticky nulová
|
aky |
|
(4.11.2010 9:43:37) Neviem si predstavit, ako vsetci ludia ziju podla jednej sablony.
|
zuni |
|
(4.11.2010 10:08:22) Tak si to zkus představit, jako když se řekne "Nebe je modré, takže se MÁ kreslit modrou pastelkou" No ale u stovky lidí může nakonec ten obrázek být stejně jiný - někdo použije jiný modrý odstín, někdo i malinko jinak zabarvený papír... ale pořád to bude modrá.
Je škoda, že si čtete diskuzi Náboženství jen proto, abyste se snažili co nejvíc věcí vyvrátit a pořádně si zaťukat na čelo. Já osobně tvrdím, že pochopit "dodržování" nejrůznějších "zásad" nedokáže ten, kdo neokusil a ani za žádnou cenu nechce zkusit, co Bůh dává. Protože jinak většinou všechno v životě má své pro i proti. Můžete říct, fuj jabko je hnusný, jak ho můžete jíst? No, musíš si nejdřív vykrájet ten jádřinec. Tss, to budu vykrajovat ne? Takovou námahu, blázníte? No, ale jedině tak si to jabko vychutnáte
|
susu | •
|
(4.11.2010 10:16:37) jenomže nebe není jen modré. Je i černé a šedé a červené a s bílými mraky,.... Je velmi nepřesné tvrdit, že je jen modré a nutit ostatní aby to viděli, tak jak ty je prostě blbé.
|
zuni |
|
(4.11.2010 10:22:02) Je především blbé tvrdit, že ostatní to dělají blbě.
To byl hodně hrubý příměr k té šabloně.
|
susu | •
|
(4.11.2010 10:24:40) sorry, kolega mi zrovna něco furt vykládal a nechtěl domluvit.:-(
|
susu | •
|
(4.11.2010 10:26:06) místo blbé použij jiné přídavné jméno- nepřesné, jednoduché, manipulativní,...
|
zuni |
|
(4.11.2010 10:39:47) susu, blbé je to, že nějaké těžko přijatelné "šablony" se můžou stát jednoduchými, nebo dokonce samozřejmostí, když člověk pozná na vlastní kůži, co mu život s Bohem přináší dobrého, anebo s pomocí modlitby. A to jde vysvětlit člověku, který to nezkusil nebo odmítá přijmout, jen velmi těžko.
|
susu | •
|
(4.11.2010 10:51:47) Já to zkusila. Nepřineslo mi to nic, kromě odporu a znechucení z náboženského prostředí. Manipulace, překrucování všeho, povyšování sebe, snižování ostatních, patent na rozum, děs běs.
|
zuni |
|
(4.11.2010 10:54:40) susu, manipulace, překrucování všeho, povyšování sebe, snižování ostatních, patent na rozum, děs běs - od Boha..? Já mluvím o tzv. obrácení, nikoli o návštěvě nějaké církve..... Mělo by to teda být takřka shodné, mrzí mě že nebylo. Ale já mám na mysli spíše, co dává osobní vztah s Bohem...
|
susu | •
|
(4.11.2010 11:09:59) No, někteří následovníci boha jsou děsní.
Osobní vztah s bohem, tohle zaužívané úsloví mě vede k úsměvu, ale pokud mám s bohem nějaký vztah ,jako ateistka, vyhovuje mi více méně. Potíž je s božími následovníky, kteří mě vytrvale přesvědčují, že není správný, když neodpovídá jejich představám. Jsme zase u toho modrého nebe.
|
zuni |
|
(4.11.2010 11:12:54) Já bych to, komu to vyhovuje nebo nevyhovuje, pojmenovala jinak. Ale myslím, že tady to nikdo moc slyšet nejde. Tak jen k ateistickému vztahu s bohem řeknu tolik, že jsme se taky hádali s tchýní, že Ramu prostě nelze nazvat "pravým máslem", protože to máslo není, a to není nic proti Ramě ani tomu, co si myslí tchýně... ale Rama prostě není máslo. Jsou lidé, které takové sdělení až skoro urazí.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 11:18:00) Suzann-j, prosím, upřesni mi máslo a Ramu, nejspíš jsem to nepochopila. Jakože Rama je náhražka másla? Nebo něco, co si na máslo hraje? Nebo to má znamenat, že jednomu vyhovuje máslo, druhému Rama, oba tuky jsou kvalitní a vyhovující, akorát každý jiný?
|
zuni |
|
(4.11.2010 11:26:15) Chtěla jsem říct, že existují "normy" na to, co je máslo a co už máslo není. Chuť různých lidí neřeším, každý se může rozhodnout co mu chutná. Ale co je to důležité, pokud Bůh říká, "jezte máslo", podle mého se nakonec vždycky ukáže, kdo třeba tvrdil (nebo si i myslel), že jí máslo, ale přitom jedl Ramu. A prosím berte to tak, že já opravdu nehodnotím nikoho tady, a už vůbec ne podle pár příspěvků. To hodnocení, takové to "opravdové" udělá sdtejně Bůh. Ovšem zároveň si myslím, že je možné, abychom dle svého vědomí a svědomí řekli, tohle ale není máslo. U života, priorit a činů a myšlení je samozřejmě tak trochu problém, že to nejsou chemické normy...... prostě všeho s mírou. Nakonec je stejně na každém, zda řekne "No a co, podle mě to JE máslo, tak buď zticha"
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 11:27:03) Myslím, že Bohu je úplně jedno, kdo jí jaké máslo.
|
zuni |
|
(4.11.2010 11:31:09) ježkovy zraky, to nemyslíš vážně že ne
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 11:33:10) Suzann-j, nezlob se, v tom případě to ale není přesné přirovnání. Existují normy na to, kdo přesně je Bůh, jaký je, co si myslí, jak v něj máme věřit, co podle něj smíme a nesmíme dělat a jak to máme dělat atd.? Řekla bych, že ne (bibli fakt neberu jako normu). Můžeme si něco myslet, můžeme tomu skálopevně věřit. Ale je nesmírně nezdvořilé (a hloupé) zpupně přesvědčovat ostatní, že jen to, čemu věřím JÁ, je správné, to, čemu hluboce věří ostatní, je jen špatná náhražka, prostě to vím, tak to je a basta.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:03:52) A co logika - například - kdo může ublížit lidem více - ten, kdo Desatero poctivě dodržuje, nebo ten, kdo jej zcela porušuje?
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:06:07) A jak ublíží ten, kdo vyžaduje dodržování své nesmyslné představy po všech ostatních?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:23:59) Takže Tobě osobně nevadí krádeže, zabíjení, nevěry atd???? Opravdu se s těmito jevy lidem lépe žije?
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:28:28) přečti si znovu, co jsem psala a nepodsouvej mi své názory.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:32:36) Já jsem to četla Ale bavily jsme se hlavně o tom Desateru, pokud si vzpomínám. VŽdyť jsi psala o "nezabiješ" a některých dalších
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:37:43) ano, jejich výklad je diskutabilní. Ty schvyluješ vraždy zvířat, které jsou v souladu s křesťanskou ideologií ale v rozporu s desaterem? Prostě sis vybrala svůj výklad. Nevnucuj ho ostatním, jako jediný správný. A pro ty další body to platí taky.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:43:07) To není jen můj výklad. Shoduje se na tom velké množství lidí Já Ti rozhodně nechci nic vnucovat. Jen si obhajuju svůj názor, svůj pohled na věc - na to mám právo, stejně jako Ty Nemyslíš?
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:28:50) A nechtít vraždy, krádeže atd. Ti přijde jako nesmyslné? Přijde Ti to nesprávné?
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:31:59) mariano, byla jsem dlouhou dobu vegetariánka. A schválené vraždy zvířat mi v tomto období přišly naopak velmi nesprávné, byť byly v souladu s křesťanskou ideologí. Takže, ano, ty schvaluješ vraždy, které vlastně porušují desatero?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:36:02) Samozřejmě jde o zabití člověka - ale to moc dobře víš sama Zvířata byla vždy součástí obživy. Zvířata nejsou na stejné úrovni jako lidé, ale je jasné, že zbytečné zabíjení nebo mučení zvířat je nanejvýš zlé a ohavné...
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:38:35) To je jen tvůj způsob výkladu. Kdo ví, jestli je správný i před bohem.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:45:05) Jak jsem psala výše, není to jen můj způsob výkladu. Shodují se na tom miliony lidí
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:49:45) No pokud jde o zabíjení zvířat, tak se miliony lidí shodují i na jiném výkladu. Jinak i miliony lidí se mohou mýlit. No a já musím domů. Zkusím se ještě připojit, ale budou to jen chvilky, čtvrtek mám dost rozlítaný den.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:53:59) Samozřejmě Jak říkám, každý je zodpovědný za svá rozhodnutí sám Každý se musí rozhodnout dle svého svědomí
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(4.11.2010 11:33:37) "Ale co je to důležité, pokud Bůh říká, "jezte máslo", podle mého se nakonec vždycky ukáže, kdo třeba tvrdil (nebo si i myslel), že jí máslo, ale přitom jedl Ramu."
Jenže představ si, že ty nevíš, co jedí druzí, jestli máslo nebo Ramu, ale trváš na té jediné schválené krabičce másla správné značky.
|
zuni |
|
(4.11.2010 12:16:44)
" Jenže představ si, že ty nevíš, co jedí druzí, jestli máslo nebo Ramu, ale trváš na té jediné schválené krabičce másla správné značky."
" Řekla bych, že ne (bibli fakt neberu jako normu)."
Holky, já tu píšu, že tohle je přemýšlení většiny věřících, to že to ty nebereš, mi je tak trochu jedno. A dále to píšu obecně, neřeším tu že zrovna já trvám na něčím chování
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:18:30) Suzan nechytej za slovíčko, diskutuji s tebou, použila jsem slovo ty, neber to osobně, dosaď si boží následovníci, smysl zůstává.
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:22:09) Suzann-j, snažím se pochopit něco, čemu moc nerozumím. Nic jiného v tom nehledej. Pro vás (nebo pro většinu křesťanských věřících) je ta norma bible? Přes to, co je napsáno v bibli, nejede vlak? Je tam spousta rozporů, takže NĚKDO stanovil, čemu a jak se má věřit? Ten, kdo to stanovil, teda stanovil i tu normu? A nebo máte jinou normu, o které nevím?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:40:57) Zajímavé ale je, že s mravním kodexem Bible v podstatě souhlasí v naší společnosti všichni
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:43:04) MarianoN, skoro v každé knížce se najde něco, s čím souhlasím. A třeba zrovna k desateru výhrady mám, ale to tu fakt rozebírat nechci.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:44:00) Škoda, možná by to bylo zajímavé Ovšem není kniha, jako kniha
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:45:43) MarianoN, máš pravdu, není kniha jako kniha. Je mnoho knih, které mi daly mnohem víc, než bible. Ale tak jsi to asi nemyslela, žejo .
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:48:49) Pravda, JIné knihy nejsou jedním z pevných základů i našeho trestního zákoníku
|
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 12:51:10) Zajímavé ale je, že s mravním kodexem Bible v podstatě souhlasí v naší společnosti všichni.
To není zajímavé, to je přirozené, protože se hlásíme k zemím, kde je křesťanství (katolictví) nejvíce rozšířeným náboženstvím. Od christianizace Čech uběhl nějaký ten pátek.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:52:06) Monty, já to myslela hlavně tak, že to vyhovuje i těm skalním ateistům
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 12:55:06) Mariano, morální kodex společnosti se už několik set let formuje podle křesťanství, s tím nic nenaděláš. Ateista neateista.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:57:36) Ano, ale víš, ono to většině ateistů vyhovuje zcela přirozeně, výchova nevýchova
|
|
|
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:19:23) Pokud má člověk rád lidi, chce pro ně to dobré - v tomto případě víru v Boha. Takže jim tu víru nabídne a zkusí přiblížit, ale je jasné, že konečné rozhodnutí, zda víru přijmout, je na každém. Každý je zodpovědný za svůj život sám, každý z nás má svobodnou vůli
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:23:11) MarianoN, jak VÍŠ, že pro mě je víra ve vašeho Boha dobrá?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:25:57) Bůh je všech A pak, řekni mi prosím, co konkrétně Ti na víře a "křesťanském" Bohu vadí.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:28:18) MarianoN, můj fakt není . Teda ten váš nesmiřitelný, krutý, nelaskavý, neodpouštějící. Nepopírám existenci Boha, ale věřím, že je jiný než ten, o kterém tady čtu.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:30:02) Proč Ti připadá krutý, nelaskavý, neodpouštějící??
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:34:15) Protože nemá rád ty, které stvořil, resp. kastuje je. Protože je netolerantní k odchylkám, řekla bych, že stvořil něco, co se mu z jeho hlediska nepovedlo, tak se toho straní. Protože uznává kolektivní vinu. Protože neuznává rovnost všech lidí. Je toho víc, co mi vadí, tohle ber jenom jako příklad.
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:39:31) Sylvo, docela dobré, souhlasím s těmito body.
|
|
zuni |
|
(4.11.2010 12:47:20) Sylvo Š., to co píšeš že ti vadí na Bohu, ale není pravda
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:48:56) Suzann-j, jak není pravda? Z mého pohledu to pravda je, já to tak z těchle diskuzí vnímám.
|
zuni |
|
(4.11.2010 12:52:45) Sylvo, ahá, já netušila, že pohled na Boha formuješ dle diskuze. Doporučuju raději Bilbi a nejrůznější knihy.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:55:30) Suzann-j, já jsem přece nic takového nenapsala. Nepsala jsem, co si myslím o Bohu, psala jsem, jak na mě z diskuzí působí křesťanský Bůh. To není totožné s tím, co si o Bohu myslím (a bibli k tomu fakt nepotřebuju).
|
zuni |
|
(4.11.2010 12:57:34) Sylvo, tak jo, vždyť proč ne, jistě máš taky ráda ten pocit, že tě někdo hodnotí, ale ani si nedá tu práci aby tě poznal
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:59:11) Suzann-j, vždyť jsem psala, že chci něco pochopit, ne že chci kritizovat, odpověděla jsem na otázku a dostanu za to sodu?
|
zuni |
|
(4.11.2010 13:03:58) Já jen popisuju, jak na mě působí tvoje reakce, sorry
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:06:36) Suzann-j, tak jinak. Pokud bude někdo diskutovat na téma "chov drůbeže" a já tomu nebudu rozumět nebo mi to bude připadat divné, protože sama s chovem drůbeže mám nějaké zkušenosti, zeptám se, proč tu drůbež chová zrovna takhle, když podle mého názoru to jde jinak a jeví se mi to jako jednodušší. Nebo se zeptám, jestli to myslí opravdu tak, jak jsem to z diskuze pochopila.
|
zuni |
|
(4.11.2010 13:11:59) Dobře, ale já píšu, že různé zásady křesťanům mohou připadat OK a jako to nejlepší pro ně proto, že poznali, že Bůh je dobrý a dává jim dobré. Na to napíšeš, že podle tebe není dobrý. Z toho usuzuju, že to tedy nebylo tak, že "o tématu nic nevíš a nerozumíš mu", když ohledně něj pak píšeš, a za druhé že diskuze dál v této situaci nemá význam.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:15:28) Suzann-j, znovu - já nepíšu o Bohu, já píšu o tom, jak na mě např. z diskuzí působí křesťanský Bůh. Být křesťan a někdo se mě takhle ptát, minimálně se zamyslím nad tím, že moje prezentace Boha asi není úplně ideální. Pak můžu oponentovi třeba vynadat a tím se to snažit zamluvit, nebo se můžu zamyslet, proč moje víra na toho druhého působí tak divně.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:18:52) Jasně, ale lepší než kritizovat "prezentéra" by bylo zkoumat pravdu - zde tedy Boží osobnost - osobně
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:21:20) MarianoN, to je těžká demagogie. Já se momentálně nesnažím pochopit Boha, ale křesťany. To opravdu, ale opravdu NENÍ totéž .
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:27:37) No, ale já netvrdím, že to je totéž. Právě naopak, jak jsem již psala
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:23:38) Fakt vás kritizuju? Vnímáš to tak? To jsem nechtěla, fakt se jen snažím pochopit něco, co je pro mě dlouhodobě nepochopitelné.
|
zuni |
|
(4.11.2010 17:14:47) Jinak ještě se omlouvám, ve všech okamžicích od té doby, co jsem se zapojila do diskuze, jsem "nestíhala", tak jsem si teď zpětně všimla, že mi jsi Sylvo musela znova vysvětlovat něco, co jsi už předtím naspala
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 17:59:03) Tak jsem ve víru diskuze zapomněla na rodičák .
|
|
|
|
|
zuni |
|
(4.11.2010 15:29:06) "minimálně se zamyslím nad tím, že moje prezentace Boha asi není úplně ideální" Sylvo, já jsem se narodila "již" věřícícm rodičům, spousta těch zásad křesťanského života podle Bible jsem přijala jako, abych tak řekla, samozřejmé. Později jsem se na některé z nich silně vykašlala, jiné obešla... a nakonec toho, nebo lépe těch důsledků, jsem dost litovala, a dopadlo to na mě přesně tak, jak to podle Bilbe vypadá. Takže já věříjm, jsem naprosto přesvědčena, že brát Bibli jako normu a prezentovat takto víru a vztah s Bohem, je správné. To že ty nejsi, absolutně nemá přece znamenat, že svoje slova změním já.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:36:01) Já jsem zase z rodiny katolicko-ateistické. S oběma tábory jsem často nesouhlasila, cestu jsem hledala a hledám sama. Pro své katolické příbuzenstvo stejně nebudu nikdy dost dobrá a pro rodinné ateisty jsem vírou poblázněná, trošku nenormální No a když jsem se pak v životě přidržela v těžkých a sporných chvílích křesťanských zásad, VŽDY SE MI TO VYPLATILO - takže vím, že jsou správné
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 15:43:26) MarianoN, mně se kolikrát vyplatila úplná šílenost . Co z toho vyplývá? Že šílenosti jsou správné?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:49:36) Tady taky hned každý chytá za slovo Chtěla jsem jen říct, že mne různé životní situace a mé rozhodování blízké křesťanským zásadám v nich přesvědčily o tom, že jsem se rozhodla správně. Tím vyplatilo - tím jsem měla na mysli, že se to ukázalo jako správné - a správné je mj. snažit se neublížit někomu jinému Ale ne vždy se vše povede, že
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 15:53:42) Každý člověk (slušný) se přece snaží jednat tak, aby neubližoval ostatním...ne?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:59:35) Jen kdyby těch slušných bylo víc
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 15:53:36) Sylvo, mně se téměř nikdy nevyplatila upřímnost.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 15:54:23) Monty, to je totiž hnusná vlastnost a vyplatí se málokomu .
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 15:55:30) Sylvo, někdo musí být vždycky ten blbej, jsem s tím už smířená.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 15:58:07) Monty, právě píšu ombudsmanovi, dojeli jsme na pravdomluvnost a upřímnost.
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:02:14) Není hnusná, spíše jde o to, aby člověk zůstal i taktní - což se s upřímností nevylučuje. A pak, přiznejme si - málokdo umí přijímat kritiku tak, aby se hned neurazil a nenaštval - spíše v tom je ten problém - ne v upřímnosti samotné
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:06:10) To byla samozřejmě ironie .
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:00:35) Ale i přesto jsi na ni nezanevřela, jak vidívám na diskusích
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 16:02:27) Mariano, ne, protože máloco se mi tak hnusí jako přetvářka, pokrytectví a lež. Pravda je ze své podstaty subjektivní, resp. je taková většina "pravd", ale je mi milejší říkat i slyšet subjektivní pravdu než se účastnit vědomé lži. Taková blbá, veskrze nepraktická vlastnost.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:08:38) V tomto zcela souhlasím - tedy s tím odmítáním přetvářky Jinak můj tatínek je známý svou brutální upřímností, má hodně nepřátel, ale mně jako malé holčičce přišel jako hrdina
|
|
|
|
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 15:42:08) Suzann-j, píšeme každá o něčem jiném. Pozastavila jsem se nad tím, že prezentace Boha některými věřícími mnoho lidí spíš odradí, než nadchne. Nevím, jak jinak to napsat.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:45:25) Víš, Sylvi, ale pokud se někomu něco nezdá - vždyť si tu Bibli může přečíst sám, ne? Aby se tedy přesvědčil... A aby si třeba i udělal vlastní výklad - když to tak upřímně cítí - proč ne
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 15:49:32) Bible není zrovna knížka, kterou by si běžný člověk dobrovolně četl před spaním . Čtu strašně ráda, ale biblí jsem se celou prokousat nedokázala. Kromě toho mi brzy začalo vadit, že tam jsou rozpory.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 15:56:41) Nevydržím. Upřímně přiznávám, že je mi líto času . Ale slíbila jsem dceři, že dostane dětskou bibli, tak tu snad zvládnu s ní . Chodila jsem jako malá holka na náboženství, jakési základy mám .
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:04:28) Tak držím palce
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:05:24) Díky, budeme to potřebovat.
|
|
|
|
|
|
|
zuni |
|
(4.11.2010 15:58:55) Hmmmm, tak to asi píšeme každá celou dobu o něčem jiném. Ty se zeptáš na něco čemu "nerozumíš", já napíšu že pokud odmítáš zásady popsané v Bibli, tak se asi nikam nedohrabeme, ty napíšeš žes dostala sodu, já napíšu že podle mě diskuzí bylo zjištěno, že jsou v našich pohledech na věc takové rozdíly, že jedna druhou asi nepochopíme, a nakonec se zjistí, že se vlastně celou dobu podivuješ nad něčí prezentací Boha. Hmmm
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:04:49) Suzann-j, já coby nekřesťanka odmítám brát bibli jako normu. Chápu, že ty ji tak bereš, ale to ještě neznamená, že to je norma pro všechny lidi...nebo másla .
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:08:34) Pak je ale podle mě trochu zcestné psát zároveň, že se něco snažíš pochopit. Protože bez toho to nepochopíš. A taky je zcestné se podivovat nad prezentací Boha, protože to k tomu patří
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:10:10) Suzann-j, nechceš mi rozumět, viď. Ani když si přečtu bibli, tak nepochopím spoustu nekalostí, které se v jejím jménu děly.
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:11:06) Zase "ujeté", promiň. Chceš pochopit Bibli a Boha, nebo lidskou zvrácenost??
|
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:13:12) Mimochodem psala jsem to už jinde. Někteří lidé absolutně odmítají církev kvůli historii. Dobře. Ale v době, kdy byla inkvizice a další hrůzy "ve jménu Boha a Bible", se také třeba mlátily děti ve škole rákoskou, nebo se muži-hlava rodiny chovali jako tyrani a despotové. Odmítáme snad dnes kvůli historii školu, nebo muže? Většinou ne...
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:15:21) ...ale tu historii "samozřejmě" odsuzujeme.....
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:17:17) Suzann-j, to bych dokázala pochopit, kdyby se z toho církev poučila. Ale bohužel jsem viděla dokument Prokletí bílého boha...a mluvila jsem s člověkem, který tam byl. A chápu, že úchylové existují v každém společenství, ale nechápu společenství, které svoje úchyly chrání a omlouvá.
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:18:25) to já taky ne
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:24:23) Jsem si jistá, že ne všichni chrání a ne všichni omlouvají...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:31:07) Ne všichni chrání...četla jsi někdy o případu, že by se o knězi, zneužívajícím děti, dozvěděl někdo (policie) např. od něj nebo od jeho nadřízených?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:37:39) Popravdě se o církevní skandály skoro vůbec nezajímám Totiž víra a s ní související způsob života nejsou totéž, co církev... A přestože, jak jsem již psala, ráda bych došla křtu a ráda bych se stala členem nějaké z církví, tak množství skandálů jejích členů fakt není pro mě relevantní. Odsuzuju špatné chování, ale ne ty lidi samotné... Opakuju - každý dle svého svědomí. Několik špatných členů navíc ještě neznamená, že jsou špatní všichni a že je špatná celá instituce, že...
|
|
|
|
|
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:18:04) I Bible je plná příběhů, kdy lidé a jejich přemýšlení naprosto zhatily Boží plán. Klasicky vyhnání z ráje. Ale i dál. Proč myslíš, že v izraelské pospolitosti byli kněží? Protože si lidi "vyžádali", že už se nechtějí bavit s Bohem "napřímo", báli se ho, kvůli svým hříchům. Abraham, Izák, ti všichni přece mluvili přímo s Bohem. První prostředník mezi lidmi a Bohem byl, pokud si dobř pamatuju, Mojžíš, když sestoupil z té hory s desaterem. A ti lidé dole si udělali zlaté tele a klaněli se mu, proto ten strach......
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:20:04) Hele, naši politikové používají prostředníky skoro ke všemu...a jak to dopadá... Prostředníkové jsou omylní. Je dobré to vědět .
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:21:56) ?? no vždyť to je to co chci sdělit. Že hodnotit Boha podle chování lidí, či dokonce prostředníků, je mylné - lidský faktor se v naprosté většině případů projeví :-( Že je třeba hodnotit přímý vztah s Bohem
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:24:30) No a dostáváme se k tomu, co mě zajímá - proč lidé prezentují Boha tak špatně?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:27:02) Co ale a čím ale konkrétně? Třeba tady na diskusi...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:29:21) Homosexualita. Pokud je Bůh laskavý, chápající a tolerantní, tak věřím, že ji netrestá, koneckonců by byl sám proti sobě. Můj názor, četla jsem si, co jste tu na tohle téma psaly. Jak VÍTE, že je Bůh proti?
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:35:20) A zase jsme u toho - podle mě je tvoje otázka teď typický příklad chycení se jedné věci, která vyvolává kontroverzi. Namísto abys třeba zkoušela zkoumat, v čem je Bůh dobrý.... A já se radši bavím o těch dobrých věcech, takže diskuze na téma homosexualita se účastnit nechci, je to většinou k ničemu. Většinou nikdo nebere, že jsem si třeba já přečetla článek od homosexuála, který viděl v TV mluvit křesťana (=nikdo ho nelanařil), sám mu zavolal (=nikdo ho k tomu nepřesvědčoval), protože měl silný pocit, že ten křesťan mluví o tom, co on hledá. Ten křes´tan mluvil přímo o homosexualitě... Ale prý jsem to vytáhla z časopisu pro křesťany, tak to není směrodatné Dál nikdo nebere, že jsem si třeba přímo já přečetla výzkumy jak o tom, že homosexualita NENÍ vrozená, tak o tom, že JE vrozneá. V této věci je to tedy zásadní protimluv.
Bůh mi včera ukázal něco skvělého, až se budete chtí bavit o jeho dobrotě, budu ráda..
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:41:34) Řekni, prosím
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:49:37) mariano, pošlu ti odkaz, pro mě to mimo jiné bylo, jako když mi Bůh naběhl, abych si lépe všimla, že s ním chci být ještě víc... >video
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:49:51) http://vimeo.com/16139097
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:57:47) Díky, za chvíli juknu
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 17:13:17) Hezké, pravdivé
|
|
|
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:41:52) Asi jsem tady odsouzená k nepochopení. I když nebudu skandály sledovat, neznamená to, že je nesledují ostatní. Stejně tak existují i kontroverzní témata.
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:45:27) No, přímo k nepochopení asi odsouzená nejsi. Já celkem chápu tvé myšlenkové pochody. Jenom mě osobně příliš nebere kolektivně tu odsuzovat církevní skandály, je to nechutné, co k tomu dodat, a ti lidé si asi hráli na máslo přede všemi, a přitom byli Rama no
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:47:04) I skandální faráři jsou lidé - jen lidé. A i oi hřeší. Někteří dost hnusně, SOUHLASÍM. Ale to přece s vírou jako takovou nesouvisí. Zneužívání dětí je u nevěřících snad také, nebo ne? Jakýkoliv hřích může spáchat jak věřící, tak nevěřící. Fakt je, že u věřícího je to o hodně hodně horší a smutnější
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:45:16) Suzann-j, z čeho vyvozuješ, že jsem nezkoumala, v čem je Bůh dobrý?
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:46:56) To bylo doplnění myšlenky, že ses podle mého chytila jedné věci ... doplnila jsem to něčím, co je podle mého opak toho chycení se. Nechtěla jsem tím říct, že to už neděláš....
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:40:24) Tak v Bibli, o které křesťané a Židé věří, že je Zjeveným Božím slovem a pravdou, se píše o tom, že je špatné, aby muž ulehl s mužem tak jako se ženou. Co k tomu dodat?
|
|
|
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:29:04) Může to být podle mého i proto, že to je celkem nepřenositelná zkušenost.... anebo proto, že se lidi BEZ ZKUŠENOSTI PŘÍMO S BOHEM často chytí těch věcí, které vyhodnotí jako PŘÍKAZY - ty musíš dávat do církve peníze? Fuuj, církev po tobě chce peníze!! Ty nesmíš myslet na sex, hrozné!!! atd. atd. Ale vrátím se k již použitému příkladu, to je jako říkat Fuuuj tobě chutná jabko, vždyť je plné tvrdých jadýrek (=příkazy). Ne počkej, musíš si to vykrojit (=dodržovat některé zásady), pak je jabko výborné (=mám s Bohem výbornou zkušenost, je to dobré! A proto vidím smysl těch zásad - stejně jako má smysl vykrojit jadýrka....) Sorry pokud vám vadí používání příkladů ze života, to už jsem já
|
|
|
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:24:30) Tedy, že by se Sylva měla zeptat sama sebe... je něco, čím mě PŘÍMO BIBLE, potažmo Bůh, pokud jsem schopná ho kolem sebe vidět, může oslovit? Nebo by si Sylva měla přečíst některé pasáže z Bible, či některé knihy (bohužel přiznám, že zrovna teď mě vůbec nenapadá nic konkrétního) a zeptat se sama sebe, BEZ PŘEDSUDKŮ Z HISTORIE ČI ZKUŠENOSTÍ, zdá se mi, že to může něco dobrého přinést? Může to fungovat?
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:27:17) Dobrá. Vynecháme z toho Boha . Proč někteří lidé neumějí prezentovat něco, co pokládají za dobrou věc? Proč to naopak podávají tak, že spoustu lidí odradí?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:31:21) Ale no tak Jsme jen lidé - omylní, nedokonalí, spoustu věcí se musíme učit...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:33:33) No, a proč tedy mnoho křesťanů vystupuje jako že sežrali všechnu moudrost světa? Soudím podle těch, s kterými jsem se setkala, ať tady nebo osobně. (Ano, všichni takoví nejsou, ale u jiných náboženství jsem se s tím nesetkala.) A jsme opět u té prezentace...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:34:06) Mnoho nerovná se všichni.
|
|
zuni |
|
(4.11.2010 16:37:02) Sylvo tak si o tom všem udělej obrázek TY SAMA! Sexuální zneužívání tu věřím odsoudíme všichni, i věřící
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:44:17) Víš, já Ti nemám pocit, že by tak vystupovali. Jsi si jistá, že Ti nevadí a že Tě nedráží to, že mají v něčem jasno? To přece ještě neznamená, že se povyšují, nebo že by se dělali lepšími, nebo snad ano?
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:47:21) Ano, svým způsobem mi vadí, když má někdo příliš jasno a nechce respektovat jasno někoho jiného.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:50:58) Já mám pocit, že většina Tvé jasno respektuje, to mi věř Tím, že někdo má jasno a dá to najevo, tak to hned automaticky přece neznamená, že Tvé jasno nerespektuje
|
|
|
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:25:27) Ale to je snad jasné
|
|
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 16:13:04) Uf. Podivuju se nad prezentací Boha, která lidi spíš odradí, než zaujme. Podivuju se tedy nad špatnou prezentací. Nechápu, proč mnoho lidí prezentuje Boha tak odpudivě. Souvisí to nějak s biblí?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:22:11) Ale špatná prezentace je dílo lidí, ne Boha... Takže o Bohu přece nemůže nic špatného vypovídat... Fakt to je, jako by se někdo, kdo třeba s Tebou chce pracovat, nebo se třeba přátelit spolehl na informace o tobě z několikaté ruky...
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 16:30:08) Bible je především o lásce. Jenže ne každý to pochopí, ačkoliv mnozí z nechápalků k tomu dojdou také - časem, někdy i sami
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:03:37) Podstatné je, jaký Bůh doopravdy je. Není podstatné, co o Něm píší ostatní - to může být jen užitečné k zamýšlení a k hledání vlastního vztahu k Bohu a tím i k pravdě
|
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:47:31) Hm, jak víš, že nemá rád ty, které tvořil? Jak víš, že je netolerantní k odchylkám? Jak víš, že si lidé nejsou rovni? Konkrétně prosím...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:50:20) MarianoN, já fakt nevím, co cítí a co si myslí Bůh. Psala jsem, že tak na mě působí to, co o něm píšou křesťané.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:50:55) Někteří křesťané.
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:10:56) Poznat někoho, jaký skutečně je - to znáš z běžného života: skrze povídání ostatních to není nikdy to pravé. Lidé se mohou mýlit, sem tam i nějaká pomluva, domněnka, zkreslení, nedorozumění... - to člověk musí si dát tu práci a jít toho druhého poznat osobně. Pak teprve může říct, co si o tom dotyčném myslí, jak na něj působí apod.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:12:44) MarianoN, já se snažím pochopit uvažování křesťanů a vždycky to nevím proč sklouzne na hovory o Bohu .
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:20:36) Jenže když ti ateisti na to vždy nějak naráží a hrozně je to zajímá
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:22:29) MarianoN, každý, kdo nevěří tomu stejnému, jako ty, je ateista? To je pro mě třeba taky nepochopitelné. Ale vysvětlení jsem se nikdy nedočkala.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:32:08) Promiň, nestíhám reagovat na vše a rychle Já jsem psala obecně. Nikdy bych netvrdila to, cos psala, - a ani si to nemyslím... Já NESOUDÍM ničí víru - jen píšu o svém názoru a svém úhlu pohledu. A ateisty zmiňuju tak často proto, že s nimi člověk často diskutuje. Tebe a Tvou víru jsem ale nikde nehodnotila
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:33:41) No tak tos mě překvapila. Většinou se dozvím, že ateista je každý, kdo nevěří té jediné správné víře. Příjemná změna .
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:39:43) Jediná správná víra - s tím bych byla vždy opatrná. Jsou některá místa v Bibli, na jejichž interpretaci se ani všechny křesťanské církve zcela neshodnou... Jak jsem již psala jinde, já sama jsem ve fázi hledání. V něčem mám jasno, ale k mnohému se ještě musím dopracovat a propracovat, mnohé pochopit a mnohé pocítit
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:42:58) Já budu ve fázi hledání asi celý život. To si nestěžuju, nemám jasno v mnoha věcech, některé zcela jistě nepochopím do konce života (např. jak funguje elektřina ). Zajímají mě různá náboženství a křesťanství je z těch pro mě méně pochopitelných. Tak se ptám.
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:43:16) A většinou dostanu vynadáno .
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:07:00) Snad to nebude tak hrozné
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:49:47) o víš, já píšu, jak to cítím, ale pro mnohé křesťan nejsem, protože nejsem dosud pokřtěná... Prostě dokud nebudu pokřtěná, tak třeba pro svou katolickou babičku budu větší kacíř než někdo, kdo je pokřtěný a chodí často do kostela, ale přitom třeba lže, krade, podvádí ženu atd. atd. Vím, že všichni katolíci nejsou stejní, ale tohle mě třeba mrzí...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:52:53) Jé, tak tohle je taky posun, většinou se dozvím, že hodnotnější je ten, který chodí do kostela, krade a bije manželku, ale chodí ke zpovědi a pak se hezky pomodlí, čímž ty prohřešky anuluje.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:56:49) Není to posun, náhodou to tak má hodně lidí Ale starší katolická generace - aspoň u nás na severní Moravě - ti to mívají žel často takhle, jak jsi psala. Ani neznají moc dobře Bibli - prostě jen poslouchají to, co jim říkal pan farář a co rodiče před 60 lety
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:59:25) A diskusi nepřipouštějí Babička říkává: Rodiče nás tak vyhovali, takže to prostě budeme říkat/dělat...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 14:01:22) Už fakt musím. Měj se, třeba se tu zas někdy potkáme .
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:59:46) Nee, to byli spíš mladí. Většina fanatiků, které znám, jsou celkem mladí lidé.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:04:52) Jasně, však jak kde a jak kdo taky se měj hezky
|
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:57:09) No, já jsem si sama pro sebe rozdělila katolíky (jiné křesťany asi osobně neznám) na dvě skupiny. 1. normální lidé, pro které je jejich víra soukromá věc a snaží se žít podle desatera 2. pokrytci, k tomu radši víc psát nebudu Nic mezi. Až mě to překvapilo.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:03:49) Víš, já možná kdysi taky. Ale pak jsem poznala spoustu křesťanů - nekatolíků, ale i katolíků, kteří k tomu přistupovali jinak, než starší členové mé rodiny, nebo starší sousedé a známí v mé rodné oblasti Kamarádím s katolíky, protestanty, husity, jehovisty i naprosto přesvědčenými ateisty A máme se rádi a naše diskuse nejsou překážkou v přátelství
|
|
|
|
|
|
|
Ovina |
|
(4.11.2010 17:30:04) Ateista je ten, kdo NEVĚŘÍ V EXISTENCI BOHA. Ne ten, kdo nemá shodnou víru s naší.
|
|
|
|
|
|
Ovina |
|
(4.11.2010 17:24:33) Ale vždyť Bůh je pro křesťany středem života, na tom není nic divného, že hovory s křesťany sklouznou k Bohu. To by sis musela najít jinak zaměřené diskuze a ne zrovna v "chlívku" náboženství.
|
|
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:53:23) Konkrétně - stvořil homosexuály, ale odpírá jim právo na sexuální život. Za chyby rodičů pykají děti (kolektivní vina). Muži a ženy mají rozdílné postavení, žena je (svým způsobem) podřízená muži. Například.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:56:20) Takže homosexuálů Ti je líto? A co pedofilové a další "odchylkové"??? Těch Ti není líto, že si nemohou splnit sexuální touhy?
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:03:15) MarianoN, jistěže mi jich je líto.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:06:17) Ano, ale v jejich případě bys za naplněný sexuální život tuším tolik nehorovala... Vidíš. A co třeba nekrofilové? Když ta mrtvola je jen hnijící bilogický materiál, nemá cit, nelze jí ublížit...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:09:50) MarianoN, za znásilnění taky nehoruju, i když se jedná o sex, ze kterého může být počato dítě. Pokud někdo má možnost mít sex, aniž by tím komukoli ublížil, proč by se měl omezovat?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:16:32) Vidíš a právě pro takové "sporné" případy máme ten mravní kodex z Bible Ale znova zdůrazňuju, ŽE NESOUHLASIT S NĚKÝM NEZNAMENÁ JEJ ODSUZOVAT, NEVÁŽIT SI JEJ JAKO ČLOVĚKA ČI JEJ NESNÁŠET
|
|
|
|
|
|
|
|
Ovina |
|
(4.11.2010 17:16:32) Sylvo o kterém bohu zde píšeš? Možná máš nějakého vytvořeného ve své hlavě a toho odmítáš, po pravdě tohohle boha odmítám taky. Ale ten, o kterém se píše v Bibli, takový není. Jenže problém je, že když jsi Bibli nečetla, nemůžeš to posoudit.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 17:26:13) Ovino, každá postava, o které se někde píše - kdekoli - je z větší části utvořená v naší hlavě. Nebo lépe - představa o postavě. Bible je knihou podobenství a nevím o tom, že by existoval její jednoznačný výklad; není to návod k použití topinkovače. Pro mne je daleko důležitější ten Bůh, s nímž mám osobní zkušenost. Zprostředkovaná zkušenost autorů biblických textů je pro mne až druhotná.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 17:34:26) Mám to docela podobně. Vztah k Bohu beru jako základní, na druhou stranu je rozumné se s Božím slovem seznámit - sama mám v tom strašné rezervy a resty, musím se polepšit...
|
|
babiki |
|
(4.11.2010 17:36:15) Monty, bohuzel nazor ze bible je kniha podobenstvi je momentalne minoritni...jsem docetla knihu o fundamentalismu, tak jsem chytra , kazdopadne vetsina vericich dle vse moznych vyzkumu bere bibli {koran, toru} jako prave ten navod na topinkovac
a uz jsem fuc
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 17:38:02) babiki, no, já tak nějak obecně mám tendenci inklinovat k minoritním názorům, takže mne to ani nijak zvlášť nepřekvapuje.
|
|
|
Ovina |
|
(4.11.2010 17:59:37) Monty v tomhle s Tebou nesouhlasím. Bible není knihou podobenství, ale Knihou Pravdy, Knihou Božího Slova. Ano, Ježíš někdy v podobenstvích mluvil, ale to neznamená, že v Bibli není nic, co by nemohlo být jasně napsáno a i stejně pochopeno.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 18:02:25) Ovino, ani jsem nepředpokládala, že budeš souhlasit. Katolíci se mnou obvykle nesouhlasí. Ale to není až tak podstatné. I kdyby to stokrát byla Kniha Pravdy, pro mne bude stejně na prvním místě empirická, nikoli zprostředkovaná zkušenost.
|
|
|
|
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:39:22) MarianoN, mám svoji víru a nechci ji měnit, ačkoli je mnoho lidí, kterým se moje víra zdá špatná. Občas (třeba teď) se snažím pochopit, co vede některé lidi k tomu, aby povyšovali svoji víru nad víru těch ostatních. A proč se snaží dělat z Boha takové kruté monstrum. Asi to nepochopím, ale snažím se .
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 12:51:11) Já ale myslím, že obhájení své víry ještě neznamená, že se někdo povyšuje A kdo dělá z Boha kruté monstrum? To mi nějak není jasné
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:27:12) Zkusí jim přiblížit svou představu správné víry v boha. V horším případě jim ji vnutí. Proč si lidé pořád myslí, že můžou druhým vnucovat své představy o správnosti?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:26:10) Já si tedy nemyslím, že někdo někomu něco vnucuje. A říkat si navzájem o svých představách, názorech, úhlech pohledu.. - no od toho přece diskuse jsou, nebo ne? Já mám spíše malinko pocit, že některým ateistům nevím proč vadí, že mnozí věřící si tak stojí na svém Třeba můj milovaný tatínek. Ateista nad ateisty - on nesnáší všechna náboženství Jenže já ho znám velice dobře. A někdy mi přijde, že se niterně jakoby bojí toho, že by náhodou nějací věřící měli pravdu
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:28:11) Proč se mi pořád snažíš naznačovat, že jsem ateista?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:34:29) Promiň , ale fakt nesnažím To byl jen příklad.Jinak, jak jsem psala před chvílí, s ateisty člověk o těchto věcech diskutuje nejčastěji. O Tvé víře nic nevím, takže se k ní nevyjadřuju, jen reaguju na TVé dotazy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(4.11.2010 11:18:24) Můžeš se rozhodnout, co je a co není máslo. Ale vnucovat druhému to, co chutná tobě jako jedinou správnou variantu? A bůh je teda o dost těžší na prozkoumání než máslo, takže rozhodovat v této oblasti za druhé je jednoznačně manipulativní.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:44:13) Já myslím, že nikdo za nikoho nerozhoduje Ono to ani nejde - člověk se musí rozhodnout sám za sebe. Technicky je to navíc neproveditelné - jak chcete za někoho rozhodnout, čemu a komu má věřit? Můžete mu říct o tom, jak to máte vy, ale těžko mu vlezete do hlavy Můžete ho i přinutit něco udělat - ale NIKDY ho nedonutíte věřit, pokud sám nechce
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:49:21) Nikdo za nikoho nerozhoduje, akorát leckdy někdo někoho k něčemu nutí .
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 13:51:24) Už musím jít, ale zas se někdy vrátím a budu se ptát, třeba jednou pochopím .
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 13:51:57) Ať Nutí - stejně nedonutí... Každý dle svého svědomí
|
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:46:52) Ateisté mají vztah k Bohu?
|
susu | •
|
(4.11.2010 11:48:34) nějaký určitě, i kdyby jen takový, že bůh není, to je taky forma vztahu.
|
aky |
|
(4.11.2010 11:51:21) Susu, a tiez forma viery.
|
susu | •
|
(4.11.2010 11:57:46) sorry, nemzslím, ale další debatu asi teď nezvládnu.:-(
|
|
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:43:09) Špatná zkušenot s nějakou církví ale není důvodem pro to, abychom se zřekli víry a života v souladu s ní...
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 11:45:29) MarianoN, JAKÉ víry ?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:47:30) Víry v Boha, ovšemže
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 11:52:07) MarianoN, v JAKÉHO Boha? A musí to nutně být Bůh? A jsme zpátky.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:58:08) Ale tahle diskuse se víry v Boha týká. V jediného Boha, v kterého věří křesťané a Židé a i další...
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:00:35) A proč si myslíš, že je jen jeden?
|
|
Apolena. |
|
(4.11.2010 12:04:56) MarianoN, tahle diskuze byla původně o římskokatolických farářích. A pak o homosexuálech...a vlastně nevím, o čem je teď, ale nevnímám ji jako diskuzi o víře v jediného Boha.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:13:50) Tak v podstatě na to neustále narážíme A římskokatoličtí faráří- tak ti s tou vírou taky dost souvisejí
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(4.11.2010 11:47:09) Nebyla to jen jedna zkušenost. Nikde to nebylo o moc lepší. A se Suzann řeším, jak moc je nutno dodržovat představy ostatních o tom, co je víra.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:15:48) Ale jaká víra? myslíš víru v Boha? Protože mnozí tady zmiňují, že věřit se dá i v někoho jiného
|
|
|
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:40:19) Každý dle svých možností... Škoda je, že většině lidí je to ukradené - jednají třeba ve smyslu: Proč bych to já nemohl udělat, když to mnozí také dělají??
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:36:52) Spousta věcí, možná skoro všechny jsou na světě teoreticky relativní. Každý má skutečně jiný pohled - a to je dáno geny, povahou, výchovou, vlivem prosředí, vlivem životních událostí atd. TAKŽE PROTO NÁM BYLA DÁNA JISTÁ PRAVIDLA PRO TO, CO JE PODSTATNÉ!!!! Aby se pohledy na podstatné věci sjednotily, aby bylo všem jasné, co je dobré, a co ne. Jsou životní situace, kdy lze zvolit pouze menší zlo. Ale vždy bychom měli k tomu dobru směřovat - na tom se shodneme, ne?????
|
susu | •
|
(4.11.2010 11:40:56) Mariano, jenže po těch tisíciletích jsou ta pravidla tak zamotaná že se v nich nikdo pořádně nevyzná, jen se tak spousta lidí tváří.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:44:54) Něco možná, ale to hlavní platí stále - co třeba takové Desatero - pro začátek Je tam snad něco nejasného? Nesouhlasíš s něčím v něm??
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 11:47:28) Sice to nebylo na mne, ale osobně mám největší problém ctít otce svého a matku svou, protože si to ani jeden z nich nezaslouží. Naštěstí toto přikázání chápu tak, že je cti hoden ten, kdo se jako otec a matka CHOVÁ, nikoli každý, kdo jimi z biologického hlediska je.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:54:58) Chápu, že někteří rodiče docházejí úcty jen těžko, na druhou stranu - Židé měli "oko za oko, zub za zub", ale víš, jak je to u Ježíše s milováním nepřátel, viď Rodiče jakožto naši biologičtí původci si zaslouží úctu právě proto, že bez nich bychom neexistovali. To však neznamená, že bys nemohla mít ráda jiné lidi více než je - jasně, záleží na konkrétí situaci a konkrétních lidech...
|
aky |
|
(4.11.2010 12:12:20) Marianno, tak neviem, ale vztah Jezisa k rodicom nevyznieva az tak jednoznacne - Matus, kapitola 12,46 Keď ešte hovoril k zástupom, ajhľa, Jeho matka a bratia stáli vonku a žiadali si hovoriť s Ním. 47 I povedal Mu ktosi: Ajhľa, Tvoja matka a Tvoji bratia stoja vonku a žiadajú si hovoriť s Tebou. 48 Ale On odvetil tomu, ktorý Mu to hovoril: Kto je moja matka? A kto sú moji bratia? 49 Ukázal rukou na svojich učeníkov a riekol: Ajhľa, moja matka a moji bratia. 50 Lebo každý, kto činí vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach, mi je bratom aj sestrou, aj matkou.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:22:00) Ano, ale tohle přece netvrdí, že k nim neměl úctu... Svou maminku miluju nadevše a vážím si jí, ale i ona musí někdy počkat, když mám něco důležitého na práci, i ona musí počkat,když třeba musím pečovat o svého manžela, když mu není dobře atd. atd.
|
aky |
|
(4.11.2010 15:06:43) No, neviem, ked ukazal na ucednikov a povedal - Hla toto je moja matka a moji bratia. Nejako to na moj vkus zovseobecnil. V tom pripade sa mozeme roznymi cestami dostat az k Montinmu vykladu.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:13:30) Na úctě jim ale neubral Ale zase - dle svědomí. Jinak si myslím, že chovat se k rodičům s úctou lze i tehdy, není-li náš vztah ideální. A hlavně to nikomu neškodí, což?
|
aky |
|
(4.11.2010 15:22:09) Je rovnitko medzi chovat sa s uctou/mat uctu k niekomu a vazit si niekoho?
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:31:39) Jak kdy a možná i jak pro koho. Někdy se ty významy zaměnit dají, někdy ne. Já si třeba úctu představuji jakožto formu respektu, tolerance - na to si člověka nemusím nutně vážit (to je pro mne něco více). Například mám úctu i k cizím lidem, snažím se k nim chovat slušně, případně jim i dle možností a situace pomoci. Pokud si mám ale někoho vážit, tak ho ale většinou potřebuji blíže znát, poznat ho, souhlasím s ním, líbí se mi, co dělá - to je jen částečný výčet...
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 15:24:27) Nevím jak ty, ale já se např. nedokážu chovat s úctou k někomu, kdo mne v dětství bil jako psa. Nemusím ho nenávidět, to snad ani neumím, ale maximum, co můžu je ho tolerovat.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:25:31) I to je ale projev úcty, nebo ne? A v Tvé konkrétní situaci by málokdo zvládl více, myslím
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.11.2010 15:28:58) To je maximálně můj projev úcty ke každému živému tvoru, matku či otce nevyjímaje, takže za sebe prostě musím říct, že bych zrovna tyhle dvě stvoření nevyzdvihovala.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:39:26) Každý živý tvor si zaslouží úctu, rodiče obzvláště Ale fakt chápu, že ne vždy to asi jde
|
|
|
aky |
|
(4.11.2010 15:32:24) Mariano, ale takym tocenim sa dopracujeme k tomu, ze prejavom ucty je aj nakopanie do zadku vtedy, ked to dotycnemu dopredu oznamis. Tymto sa vobec nevyjadrujem k Monty, ale k slovickareniu.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:41:52) promiň, ale tak to se zřejmě vyjadřuju špatně, což samozřejmě nechci... Ale nepsala jsem, že to tak skutečně je - jen jak to vnímám já - a to jsem tam ovšem zdůraznila
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(4.11.2010 11:55:50) v jednoho boha věřiti budeš... Proč jen v jednoho? Protože to tvrdí někteří následovníci, že je jen jeden? Když nevím, jestli vůbec je nějaký? Jsi si jistá správností výkladu : nezabiješ, nesesmilníš,...Víme vůbec, jak to bylo myšleno a co je správné? Nebo jsou jen různé výklady jednotlivých následovníků?
Jak vidíš Monty si taky něco vyložila po svém, někdo s ní bude souhlasit, jiný ne, kdo má pravdu se nikdy nedomluvíme. Není možné vnucovat ostatním svůj názor na jakoukoli z těchto věcí a přesto to mnoho následovníků dělá kříčíc, že jen oni mají pravdu. A mně je z toho na blinkání.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:59:35) Prosím Tě, co je třeba na "nezabiješ" k nepochopení, nebo k relativizaci výkladu???
|
susu | •
|
(4.11.2010 12:04:49) Vidíš, já třeba k nezabiješ četla mnoho výkladů, je-li myšleno i na zvířata, či na zabití v sebeobraně,... A nesemilníš, má se týkat jen manželské nevěry nebo i předmanželského sexu nebo jen sexu za peníze ale bez lásky,...Já vím ,že jsou oficiální křesťanské výklady, ale to je právě to o čem pochybuju výše, jsou-li po těch tisíciletích správně, nebo jsou-li to jen smyšlenky božích následovníků vnucované ostatním jako ten jediný správný výklad. A jsme zase tam kde jsme byli.
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:33:13) Je totiž nutné rozlišit, zda někdo zabil úmyslně, či ne. Upřímně a logicky - je zabití v sebeobraně totéž úkladná vražda? Kdo si to myslí?
Existují v Bibli některé výrazy, které jsou pro nás třeba již archaické - pro mne třeba i to smilstvo. Pokud ale máme dobrou vůli dojít k pravdě, co nám brání, abychom si našly výklady těchto slov v patřičných slovnících, co nám brání studovat Bibli s srovnávat její překlady, zajímat se o výklady odborníků atd atd.
Stále platí - každý dle svého svědomí
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:25:47) Jak jsem psala, na výkladu přikázání se již shodly miliony lidí Ale opakuji, že každý se musí rozhodnout sám a dle svého svědomí, každý je zodpovědný sám za sebe
|
|
|
|
|
|
|
aky |
|
(4.11.2010 11:06:03) Skor mam taky pocit, ze ak niekto pouzije "malinko jinej papir", alebo "jinej odstin" ma pri tych vyznavacoch "absolutnych" hodnot dost velky problem. Inak zda sa mi, ze v nadpise je nieco o rimskych katolikoch. Viera v Boha je na inu diskusiu. Alebo nebodaj plati - Boh = krestanstvo=katolik=rimsky katolik?
|
zuni |
|
(4.11.2010 11:09:57) Na co jsem reagovala, lze vidět podle vlákna
|
aky |
|
(4.11.2010 11:40:15) Suzann-j, tak neviem, podla vlakna si reagovala priamo na mna. Skus nabuduce oslovit, alebo dat do nadpisu, na CO ( nie koho) reagujes. Inak je to na mna prilis velka metafyzika.
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 14:35:49) Jistě neplatí. Ale jak jsem si všimla, většina diskusí se posouvá od hlavního tématu jinam Holt jsme lidé nedokonalí a omylní
|
aky |
|
(4.11.2010 15:17:05) Nepochybne, ale ked chces o niecom diskutovat, je vhodne si objasnit aspon zakladne pojmy o ktorych hovoris. Asi inak bude dany problem vidiet luteran, inak bigotny katolik a na vychode maju trojjedineho Boha.....A nabozenstvo a teologia/filozofia.... je velmi rozsiahla tema ( aj z pozicie zucastnenych - agnostici ( v Boha neverim, ale nieco nad nami byt musi), ateisti, veriaci...).
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 15:22:02) Máš naprostou pravdu. Já jsem to zmínila proto, že se téma měnilo na základě reakcí a otázek různých uživatelů zde
|
|
|
|
|
|
MarianaN |
|
(4.11.2010 11:32:15) Samozřejmě nežijí, ale kdyby se měli lidé navzájem rádi - skutečně rádi, tak by se nezabíjeli, neokrádali se, nelhali si, nepodváděli se, nenadávali by si atd. Protože když máš někoho skutečně rád, chceš pro něj jen to dobré. Pro sebe taky - ovšem - ale když máš rád dost i ty ostatní, tak sebe neupřednostňuješ na úkor druhých - neděláš nic, co by jim ublížilo
|
|
|
|
|
|
|