| Terinka4444 | 
 |
(23.6.2010 13:41:15) Ahoj, nebyl by tu někdo, kdo by přesně věděl, jak je to s vrácením peněz, když nedodrží 30 dní reklamaci? Koupila jsem notebook, cca 40.000,- vydržel přesně 6 měsíců, pak přestal fungovat monitor. Odnesla jsem ho na reklamaci 25.5. to počítám jako první den. Dnes je to tedy přesně 30.den a notebook není. Poslali ho prý do značkového servisu Sony a ještě nepřišel zpátky a tvrdí mi, že to ještě není 30 pracovních dní a že peníze mi nevrátí, jiný notebook ve stejné ceně mi nedají. Ale to se přeci počítá na kalendářní dny nebo ne? Nevíte to někdo náhodou přesně. Jde mi o to, že na něm potřebuji pracovat, je to už měsíc a mám poměrně problémy v práci. Pytlíkuju to nějak na manželovo, když on ho zrovna nepotřebuje, ale je to už neúnosné, každý den navíc už je děs. Moc děkuji za rady.
|
| katyn | 
 |
(23.6.2010 13:43:27) Nevím to přesně, ale dle mého je to 30 dnů a určitě ne jen pracovních dnů. Prostě měsíc. Já takhle také kdysi něco reklamovala, oni to nestihli v té lhůtě vyřídit a tak mi automaticky daly peníze.
|
|
| Surikaty | 
 |
(23.6.2010 13:48:02) Myslím, že je to 30 kalendářních dní, ale ten první se myslím nepočítá. My teď reklamovali autosedačku a když tam manža 30tý den přišel, tak autosedačku přinesl, že je opravená. Chtěl vidět vyjádření o opravě a to neměli, takže dali peníze a bylo. Jaké bylo naše překvapení, když jsme teď v tom obchodě byli a uviděli naši autosedačku!!! Normálně ji prodávají za polovic, ale žádná zpráva o tom, že byla skoro 2 roky používaná a že je tam problém se zapínáním ani zmínky. Tož moje zkušenost.
|
| Terinka4444 | 
 |
(23.6.2010 13:52:51) Teď jsem našla na ČOI tohle
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší (ust. § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele).
tomu rozumím tak, že první den je den, kdy jim to tam donesu, co myslíte?
|
| Dagmar Bartůšková | 
 |
(23.6.2010 13:55:00) dělala jsem na reklamačním oddělení, prakticky se to dělá tak, že pokud někam něco donesu dejme tomu 14.ledna, 14.února, pokud nemají opraveno neb vyjádření od dodavatele, vrací se peníze...
|
|
| Domeva | 
 |
(23.6.2010 14:00:42) já bych řekla, že si to myslíš správně Reklamovala jsem autochladničku. Vůbec se neozvali, tak jsem přesně 30 den volala a tvrdili mi, že to poslali do servisu a ještě to není opravené. Trvala jsem na vrácení peněz, nechtěla jsem dýl čekat. Nakonec jsem jim napsala dopis, že odstupuji od smlouvy, důvod nevyřízení reklamace a požaduji vrácení peněz. Peníze vrátili. Jen jsem ještě musela podepsat nějaký papír a poslat jim ho zpět. Držím palce
|
|
|
|
| esarp | 
 |
(23.6.2010 13:55:51) Lhůta je 30 kalendářních dní, ne pracovních. Pošli jim doporučený dopis, že odstupuješ od smlouvy a požaduješ vrácení peněz. Ještě by bylo dobrý, kdybys měla od nich nějakej papír, nebo mail, nejlépe s datem 31.dne od reklamace, že notebook ještě není k dispozici.
|
|
| lipoo | 
 |
(23.6.2010 13:58:25) Lhůta na vyřízení reklamace (30 dní) končí ve 23:59 třicátý den ode dne podání reklamace. Den podání reklamace se podle obč. zákoníku (§ 122) nepočítá (lhůta začíná běžet až den následující). Pokud připadne tento den na víkend, skončí lhůta nejbližší pracovní den - a to bez ohledu na pracovní dobu prodávajícího (připadne - li lhůta na sobotu, skončí lhůta k vyřízení reklamace až v pondělí ve 23:59 i kdyby měl prodávající v sobotu i neděli otevřeno)
|
|
| lipoo | 
 |
(23.6.2010 14:00:09) takže lhůta by ti měla vypršet 25.6.
|
|
| Terinka4444 | 
 |
(23.6.2010 14:02:16) Všem moc děkuji   
|
| aachje skunk a tři holky | 
 |
(23.6.2010 14:58:50) jestli jsi to dala reklamovat 25.musí to být 25.vyřízené.být tebou,25.tam jdu i s někým z čoiky.oni chodí.
|
|
|
| Králíček4 | 
 |
(23.6.2010 15:23:16) Má to být 30 kalendářních dnů a pokud během této doby není reklamovaná věc opravena považuje se to jako neopravitelné a máte nárok na vrácení peněz nebo nový spotřebič.Já reklamovala již více věcí např.dříve diskmen,v poslední době MP3 přehrávač,telefon a nikdy nebyl problém,neměli to do 30 kalendářních dnů opravené na prodejně,vždy mi vrátili peníze.Hlavně se nedejte,zkuste případně pohrozit českou obchodní inspekcí nebo se na ně rovnou obrátit,určitě poradí více.
|
| pavla12345 |
 |
(23.6.2010 15:53:39) A když se těch 30 dnů nic neděje a na písemnou reklamaci nijak nereagují (mrtvý brouk), tak co? Mluvím o dodávce zboží, které nelze sbalit do tašky a přinést do prodejny.
|
| missman | 
 |
(23.6.2010 22:31:55) Když jsme u těch reklamacích,tak bych se chtěla zeptat,je to tak 14 dní co jsem reklamovala mobil,že mi prasklo sklo na mobilu,mobil mám od vánoc.A dozvěděla jsem se,že nemám nárok,na to když se rozbije sklo,že si za to můžu sama.Tak jsem jim vysvětlovala,že mi to nikdy nespadlo na zem,a jak je možný,že když jsem večer usínala a měla mobil na nočním stolku,tak byl v pořádku a když se ráno probudím,že je rozbitý.Řekla jsem mu,že kdybych to rozbila,tak nejsu tak hloupá a nebudu to reklamovat.Řekl mi,že mi tu reklamaci nevezme,až když už jsem se trochu začala rozčilovat,tak řekl,že mi ju tedy vezme,ale ať si přichystám peníze,že to pošle,aby to zkontrolovaly a že si to zaplatím ze svýho.A to by my jen zkontrolovaly a neopravyli.Tož to mě doslova dostalo.Tak jsem jím ho tam nenechala.Ale teď vidím jaké máme nároky na reklamaci,zásadně nulové.
|
| Xantipa. | 
 |
(24.6.2010 13:05:55) Missmann - reklamace se nevztahuje na rozbité věci, ale na věci, které se rozbily díky vadě materiálu. Takže sklo u mobilu - jedině pokud prasklina vznikla nějakým záhadným pnutím. To se ale dá zjistit. A ano, fungovalo by to tak, že by poslali mobil do záruční opravy, tam by možná sdělili, že tohle není záruční oprava, ale placená a že to stojí tolik a tolik. A ty se rozhodneš, zda to tak chceš.
|
|
|
| Xantipa. | 
 |
(24.6.2010 13:07:27) Pavlo - třeba stavební práce? Pak musíš trvat na odstranění vad a postupovat podle obč. zákoníku.
|
|
|
|
| Mirka77,Luky6/05,Míša4.11.07 | 
 |
(23.6.2010 22:46:27) Nám takhle "prošvihli" lhůtu u opravy myčky. Musela jsem se hodně hádat, ale prošlo to a nakonec nám peníze dali.
|
|
|