| sojka+07+09 | 
 |
(12.4.2010 21:05:27) dneska jsme byli se synkem (14 měsíců) objednáni na kontrolu na ORL. Ve čtvrtek měl horečku a zánět středního ucha. Pruda u mimina. Čekárna byla plná lidí, bohužel dospělí a děti smíchaní dohromady. Půlka byla objednána, druhá se cítila být akutní. Převažovali senioři. Někteří pacienti čekali již hodinu a půl před začátkem ordinace a když jsme v deset dorazili tak tam stále byli. Někteří pacienti přišli na čas objednáni. Nám paní doktorka slíbila, že nás vezme přednostně- aby synek po těžké viroze a s nálezem na oušku nemusel čekat mezi hnisavýma angínama. Samozřejmě v takto plné ordinaci nešlo nám vyhovět okamžitě a hodinu jsme čekali. Naštěstí mě napadlo vzít s sebou dědu, který čekal venku se synáčkem, takže snad znovu nic nechytil. Nicméně já měla v čekárně dost času vyslechnout mrmlání všeho druhu. Všichni pacienti se cítili být akutní, všichni měli pocit, že jsou právě na řadě, objednaní pacienti se dožadovali přesné hodiny k vyšetření. Do toho přišla manažerka- že má málo času a musí jí vzít přednostně. Většina seniorů měla angínu- jak hrdě hlásili při odchodu od Dr., takže podle mě mohli jít běžně k praktickému lékaři. Do toho zdravé děti třeba jen s alergií, ale objednané na přesný čas. Můj synek byl nejmladší.
Nepíšu to vůbec abych si stěžovala- jsem zdravotník a tohle je hlavně špatně nastavený systém- ordinace objednaných mají být zvlášť. Ale berte to jako logickou či etickou otázku při pondělním večeru. Kdo podle vás by měl mít v této situaci přednost- mimina, senioři, ti co čekají už dlouho, objednaní, akutní (ale to je subjektivní), nebo manažerka- která snad jediná skutečně spěchala do práce ? Nechci nikoho provokovat, sama jsem na tu "správnou" odpověď nepřišla. Třeba bude zajímavá diskuse.
|
| Jana, 2/07+10/08+5/11 | 
 |
(12.4.2010 21:12:28) Tohle jsem řešila loni na jaře. Taky na ORL, nebo jsem si vydedukovala, že vy jste taky byli tam. Rýma mi vlezla do ucha a neměla jsem hlídání, takže jsem tam šla s pidimužíkama, mladšímu bylo asi 6 měsíců, možná míň, ten naštěstí v čekárně spal v kočárku, starší je o rok a 3/4 starší, ten tam chodil. Bylo to úplně stejný. Všichni měli pocit, že jsou akutní, sestra občas vyšla a vyvolala někoho, kdo samozřejmě přišel poslední, páč byl objednanej, skoro nebylo možné vnutit jí kartu pojištěnce. Nakonec to mýho malíčka malího přestalo bavit a vyřval nám okamžitý přístup dovnitř, má silný hlas a občas to tak dělá, v ordinaci byl vzorný miminko, museli jsme pak na rentgen dutin do jiné části polikliniky a pak zpátky a to jsme tam zase dobu čekali. Byla jsem vevnitř docela dlouho. Příště jsem si radši domluvila s mamčou hlídání a když jsem se konečně probojovala dovnitř a pak mně poslali na poslouchání, tak jsem běžela domů kojit. Taky nevím, jak to řešit líp. Měla bych tam zase zajít, ale když si představím, jak to tam vypadá, tak
|
| Beruška+J02A07T10 | 
 |
(13.4.2010 8:27:54) nevím jestli všeobecně ORL, ale u nás taky katastrofická situace. Do nedávna jedno ORL na poliklinice, doktorka příšerná, sestra si to bere jak chce, zásadně neobjednávají, takže dle mého by lidi měli chodit jak přijdou, max akutní dřív.
jednou jsem tam takhle seděla s malou asi 3 měsíce, ona řvoucí uzlíček.. a vzala před náma asi 10 důchodců, kterým ale nic nebylo, chodili jen na nějaký preventivní - já akutní zánět nosních dutin a s kojencem v náručí. Ještě mě dr seřvala, proč jako nemám hlídání, no nádhera. Byla jsem tam x-krát a vím dle své zkušenosti, že pacoše tam berou v pořadí, dle nálady sestry.. .( chjo, což je ještě snad horší stav.
Te´d naštěstí se otevřeli druhé orl, zrušili totiž lůžkové v nemocncici a doktor se přesunul ordinovat každý den k nám na polikliniku a krom toho, že doktor je to suprový - skvěle umí s dětma.. tak se rozložili pacoši a není jich tolik. Bohužel už ale zjistili, že tento nový je lepší a tak se tam pomalu pacoši přidávají.
nicméně - byla jsem tam se synem se zánětem dutin, neobjednáni - taky neobjednávají - čekali jsme asi hodinu a něco.. myslím, že docela v pohodě, rentgen už jsme si nesli. Pak jsme tam byli na kontrole po operaci mandlí. Přišli jsme jako druhý a sestra nás vzala hned, aby tam syn něco neulovil a taky jsme ale byli za 5 minut hotový, takže ani nikdo neprostestoval. Sestra ale mezi dveřma do čekárny hned vysvětlila, že syn je po operaci a tak aby něco nechyt a že to bude rychlé a vše dodržela.
|
|
|
| Krakatice | 
 |
(12.4.2010 21:13:21) Zajímavé...osobně by mě nenapadlo jít s angínou nebo nachlazením na ORL
Co dělal lékař, který měl objednané pacienty a ti tam čekali 1,5h před otevíračkou a stále nepřišli na řadu?
Osobně bych vzala přednostně malé děti, zvláště kojence a batolata. Dále akutní případy a objednané pacienty.
|
| sojka+07+09 | 
 |
(12.4.2010 21:17:21) akorát, že jak jsem psala šlo o orl- akutního pacienta si představuju jako kolabujícího s horečkou a zánětem středního ucha, s laryngitidou, dusícího se, prostě život ohrožující stav. Takový tam žádný nebyl. I můj kluk byl již zaléčený i když oslabený. Všichni se cítili být akutními.
|
|
| sojka+07+09 | 
 |
(12.4.2010 21:45:23) milado souhlasím, ale myslím si, že úplně stejně to dokáže vyšetřit i praktický lékař. Ty výtěry z krku a z nosu umí udělat naprosto stejně. On by měla v tomto případě rozhodnout, zda je potřeba udělat ještě orl vyšetření navíc. ORL bych brala již jako specialisty. To by tam mohl člověk jít skutečně s každou chřipkou a rýmou, virozou. Přitom u ORL tě tuším neposlouchají, to by zase měl udělat podle mě praktit- např. vyloučit, že jde o zápal plic, ale že je to jenom na průduškách a pokud se mu krk nějak mooooc nezdá a třeba antibiotika nezabírají tak poslat na ORL.
|
| sojka+07+09 | 
 |
(12.4.2010 21:57:42) milado jasně že neprosvítí dutiny, ale určí, zda je pacient na tom tak, že je potřebuje prosvítit na ORL.
Zajímalo by mě koho bys na ORL posílala ty a koho k praktickému. Myslím to samozřejmě dobře . Otázka zní- měl by si kdokoliv rozhodnout, že patří k ORL a jít tam sám, nebo by měl při podezření na nastuzení nejprve navštívit praktika ? Je to otázka pro všechny. Já zastávám názor, že Praktik je něco jako všeobecný příjem v MOtole a určuje kdo kam má jít. Aby lidi nechodili za specialisty s blbostí. Ale třeba mě utlučeš argumenty.
|
| Jana, 2/07+10/08+5/11 | 
 |
(12.4.2010 22:10:04) No já třeba s tou svojí rýmou v uchu a dvěma malýma dětma jsem byla neskonale vděčná, že můžu jít na to ORL rovnou a nemusím kvůli tomu navštěvovat 2 doktory, rozuměj obvod a ORL a riskovat, že ty moje děti i já si odevšad můžeme přinést nějaký suvenýr ve formě třeba bacila.
|
|
| sojka+07+09 | 
 |
(12.4.2010 22:15:11) Neboj Milado, velmi dobře si pamatuju,co jsi napsala a akce je v jednání. Začali jsme dnes hromadným výtěrem z krku- celá rodina- aby se vědělo, zda není doma nějaký bacilonosič. Pokračujeme na imunologii, kde nám jedna lékařka-naše známá- již vyjednává termín. Moc ráda o tom zase založím téma, aby i podobně postižení věděli jak postupovat. Ale ještě tento rok nebylo ani deset dní, aby byl synáček zdravý- jedná se hlavně o něj. Od té doby co jsme to tu psaly byla další viroza a nasedl ten zánět středního ucha.
|
|
|
| La Pepa | 
 |
(12.4.2010 22:20:24) Milado, imunologie, jsi mě pobavila. Většinou s dětmi chodím na imunologii s hlídáním, obvykle na děti jen zběžně koukne, pak kouká do výsledků a dlouze hovoříme, hlídač tedy po krátkém úvodu odvádí na hřiště, mám 2 hyperaktivce. Jedinkrát mi hlídání krachlo, ale byli jsme objednaní 3/4 hodiny po začátku ordinačních hodin, tak jsme si říkala, že to snad zvládneme, že půjdeme na řadu přesně. A šeredně jsem se spletla - čekali jsme hodinu v mrňavé čekárně, dětem došla trpělivost (i přes zásobu knížek, pastelek apod) a v ordinaci dělali bugr (tedy hráli si s místními hračkami, ale hlučně, za což je sestra silně zpucovala, takže chtěli jít domů). Byla jsme zpocená až na pr... NAvíc tato imunologie je přes ulici od našeho domu, příště dojdu na recepci a poprosím je, ať mě prozvoněj, až budem na řadě
|
|
|
|
|