Afra |
|
(22.11.2009 18:44:10) Prosím o výpočet se vším všudy,děkuji Traktor a motocykl vyjedou součastně proti sobě po přímé silnici.Počáteční vzájemná vzdálenost vozidel je 15km,obě vozidla jedou stálou rychlostí.Rychlost traktoru je 10m.s na -1,rychlost motocyklu je 20m.s na -1 za jakou dobu od startu a v jaké vzdálenosti od počáteční polohy traktoru se obě vozidla mijejí?
2/autombil se rozjíždí z klidu a dosáhl rovnoměrně zrychleným pohybem rychlosti 90km/hza dobu20s.Jak velké bylo zrychlení automobilu?
3/Pro účinnost brzd osobního automobilu je předepsáno,že autom. pohybující se po vodorovné vozovce rychlostí 40km/h musí zastavit na dráze 12,5m.Jak velké je přitom zrychlení automob. a za jakou dobu automob.zastaví?
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(22.11.2009 18:51:41) A neměla bys myslet raději sama?
k a - jedno jede 2x rychleji než druhé, takže se potkají ve dviou třetinách vzdálenosti, rychlejší ujede 10 a pomalejší 5km. Čas si dopočteš, je to 500 sekund. Druhá varianta řešení - přibližují k sobě se rychlostí, která je součtem, tj. 30m za sec, těch 15km tedy ujedou za 500 sec, z toho dopočteš vzdálenosti.
b- najdi si vzoreček pro zrychlení v rovnoměrném přímočarem pohybu a dosaď rychlost a čas.
c- to samý, odvozování a dosazování ze vzorečků.
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(22.11.2009 19:01:01) u toho c je důležitý si uvědomit, že brzdí z těch 40km v hodině na nulu, což je to samý, jako by se rozjířděl z nuly na 40, akorát má pak to zrychlení opačné znaménko (což se ve výpočtu dráhy stejně vyruší). Pak bude s=-1/2at^2, a si vyjádříš ze vzorce v=-at, dosadíš a máš to.
|
|
Jordana |
|
(22.11.2009 19:09:15) Proč ten tón??? A navíc,pisatelka dotazu může být zoufalá mamka-ne hned dítě školou povinné-osobně jsem ani nedočetla dotaz-nechytla bych se Ach jo,ta nadřazenost.......
|
Afra |
|
(22.11.2009 19:30:36) Děkuji,jsem opravdu pracují,studující mamka a nějak nestíhám,tak jsem touto cestou chtěla poprosit o pomoc.
|
aachje skunk a tři holky |
|
(22.11.2009 19:37:27) dostat takovýhle příklad,jdu se rovnou oběsitnebo to projet sama a měřit si rychlost
|
Afra |
|
(22.11.2009 20:21:13) Takovým a podobných a ještě horších mám dvacet Písemný testy v prosinci a ústní v lednu. A to ještě matika,dva cizí jazyky,čeština literatura-slohovka,pís.test-diktát,doplňování,informatika,dějepis
|
|
|
Gaia | •
|
(22.11.2009 19:40:03) ...jeden příspěvek pro odlehčení diskuze... P.S. Přišlo mi to mailem...
Teorie Pekla
Toto je skutečná odpověď v testu střední úrovně z chemie na univerzitě ve Washingtonu. Odpověď jednoho studenta byla tak "hluboká", že se profesor rozhodl podělit se o ni s kolegy na internetu.
Bonusová otázka:
Je peklo exotermické (uvolňuje teplo) nebo endotermické(absorbuje teplo)?
Většina studentů napsala své domněnky na základě Boylova zákona (plyn se ochlazuje, když se roztahuje, a zahřívá se, když je stlačován) nebo nějakou variantu. Jeden student ale napsal toto:
Nejprve musíme vědět, jak se hmota pekla mění v čase. Potřebujeme tedy vědět poměr, ve kterém duše přicházejí do pekla, a poměr, ve kterém z něj odcházejí. Myslím, že můžeme předpokládat, že duše která se dostane do pekla, již nevyjde. Tudíž neodchází žádná duše. Pro představu, kolik duší přichází do pekla, se podívejme na jednotlivá náboženství v dnešním světě. Věšina z nich tvrdí, že kdo není příslušníkem dané církve, přijde do pekla. Od okamžiku, kdy existuje více než jedno náboženství a lidé nepatří do více než jedné církve můžeme předpokládat, že všechny duše přijdou do pekla. Na základě poměru mezi natalitou a mortalitou můžeme očekávat, že počet duší v pekle exponenciálně roste. Nyní se podívejme na poměr změny objemu pekla, protože podle Boyleova zákona pro udržení stejného tlaku a teploty musí objem růst úměrně k počtu přijatých duší. To nám dává dvě možnosti: 1)Jestliže se objem pekla zvětšuje pomaleji než v poměru, v jakém přicházejí duše do pekla, teplota a tlak pekla porostou, až peklo vybuchne. 2)Jestliže peklo roste rychleji než v poměru k přicházejícím duším, teplota a tlak budou klesat, až peklo zmrzne. Která z možností je správná?
Jestliže přijmeme postulát, který nastolila Tereza v prvním ročníku, čili "Dříve bude v pekle zima, než se s tebou vyspím" a se zřetelem k tomu, že se se mnou vyspala včera, musí být správná varianta číslo 2, peklo je tedy nepochybně exotermické a již zmrzlo. Závěr této teorie je, že pokud peklo zmrzlo, nepřijímá další duše, zaniklo a zůstalo pouze nebe, což je důkaz boží existence, který vysvětluje, proč Tereza včera v noci křičela "Ach můj Bože".
Tento student jako jediný dostal 10 bodů.
|
Kalamity YANKA |
|
(22.11.2009 20:07:49) jako s fyzikou neporadím, já chápala jen auta (motory atd.) ale tohle je BOŽÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ
|
|
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(22.11.2009 22:48:48) Jordano, promiň, ale napsat prisím o výpočet se vším všudy mi zní jako "tak se snažte, ať nemusím". Obzvlášť když zrovna druhý příklad je jen dosazení do vzorečku s potřebou minimáního přemýšlení. Jako pokud chce studovat, tak ať teda ale studuje, pokud nerozumí, ať poprosí o vysvětlení konkrétního problému, ale nechat si spočítat příklady
|
|
|
|
huhu, holky 6 a 4, chlapecek 05/09 | •
|
(22.11.2009 20:43:12) smarja, vzdyt to je jeden vzorec, to zvladnes ;-)
|
Afra |
|
(22.11.2009 20:51:46) Tak fajn,prosím o výpočet.
|
uhugo | •
|
(22.11.2009 21:08:12) Hm, Afro, a proč jako na té škole jsi? Já se s podobnými studenty setkávám bohužel docela často a je to dost nepříjemný pocit. Učit někoho, kdo nechápe, to se ještě dá, ale učit někoho, kdo nechce chápat...
Podívej, když sem napíšeš řešení dvojky, napíšu ti řešení trojky. 90 km/h je 25 m/s, ať to máš jednodušší.
|
JaninaH |
|
(22.11.2009 21:10:38) Hm, tak to jsem tomu dala, mně se ubohé studentky zželelo
|
uhugo | •
|
(22.11.2009 21:41:28) Ale co, stejně to sem napíšu, třeba se to aspoň pokusí pochopit.
Pro dráhu a rychlost rovnoměrně zrychleného pohybu s počáteční rychlostí $v_0$ a stálým zrychlením $a$ platí v libovolném čase $t$: s(t)=v_0*t + 1/2 * a * t^2 v(t)=v_0 + a * t
Pro rovnoměrně zpomalený pohyb platí totéž, jenom prostě vyjde zrychlení záporné.
Označím si t_Z čas, v němž se auto zastaví. V tomto čase je rychlost nulová a dráha s_Z=40 m. Platí s_Z = v_0*t + 1/2 * a * t^2 0 = v_0 + a * t_Z
To jsou prosím dvě rovnice o dvou neznámých a a t_Z, všechno ostatní (v_0=40 km/h=11.1 m/s a s_Z=40 m) znáš.
Z druhé rovnice si vyjádřím a=-v_0/t_Z. Po dosazení do první dostanu s_Z=v_0 * t_Z - 1/2 * v_0 * t_Z = =1/2 * v_0 * t_Z. Odtud t_Z=2 s_Z / v_0 = 7.2 s a po dosazení do druhé rovnice a = -v_0/t_Z= = -v_0^2/(2*s_Z) = -1.54 m/s^2.
|
uhugo | •
|
(22.11.2009 21:45:24) Eh, ta dráha je 12.5 m. Tak tedy t_Z=2.25 s a a=-4.94 m/s^2.
|
|
huhu, holky 6 a 4, chlapecek 05/09 | •
|
(23.11.2009 6:52:01) uhugo, ses meka, ona to stejnak jenom opise a chapat to nebude ani nechce. To je na h...o .
Ale mohlas ji reseni napsat minimalne pomoci derivaci a pekne obecne az do konce, aby se kapku zapotila pri zapamatovani reseni :-D.
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(22.11.2009 21:08:59) 2) v=90 km/h=90000m/h=25 m/s
a=v/t=25/20=1,25m/s2
|
X E N A |
|
(22.11.2009 21:25:43)
|
|
|
JaninaH |
|
(22.11.2009 21:30:21) Tak co ten třetí? Nejde?
|
JaninaH |
|
(22.11.2009 21:48:43) 3) v=40km/h=40000/3600m/s=11,11m/s
s=(a*t2)/2, a=v/t, z toho s=(v*t)/2, tedy t=(2*s)/v
po dosazení t=(2*12,5)/11,11=2,25 a a=11,11/2,25=4,94
Auto tedy zastaví za 2,25s a jeho zrychlení (resp. "zpomalení") je 4,94 m/s2
|
JaninaH |
|
(22.11.2009 21:49:52) Ufff, tak to mám dobře
|
Afra |
|
(23.11.2009 15:44:56) Tak děkuji všem,rejpalkám bych chtěla říci,ať si laskavě odpustí přiblblí kecy,je to tady čím dál horší,člověk,aby se bál o něco požádat.Když se mi něco nelíbí,tak nereaguji.Je mi z vás na
|
Afra |
|
(23.11.2009 15:57:00) A ještě něco,já si všecny příklady poctivě počítám,jen jsem potřebovala pro kontrolu ještě výpočty od někoho jiného,a proto že nestíhám hledat ještě někde jinde,dovolila jsem si požádat tady na "rodině"o pomoc a to byla zřejmě velká chyba.Vážené moralistky,pokud nic nevíte o podstatě problému,tak se laskavě do ničeho nemíchejte.
|
huhu, holky 6 a 4, chlapecek 05/09 | •
|
(24.11.2009 12:04:33) hele afro, trochu pokory kdyz o neco zadas, ne? navic tys nezadala o potvrzeni sveho vypoctu, ty sis ho nechala naservirovat. Trochu se nad svymi zpusoby zamysli...Hm...a kdo vi, mozna ti priste prozradim jak se to pocita s derivacema :-D.
|
Afra |
|
(25.11.2009 17:20:39) Huhu,dej mi pokoj,já jsem slušně požádala,a ty a další začaly moralizovat,tak se laskavě zamysly ty sama nad sebou.
|
ivík+3miláčci |
|
(30.11.2009 23:00:11) Afro, drž se, mně je na z toho příkladu a taky z těch rýpavých nemístných poznámek. Chodím od září na nástavbu a dělá mi velké problémy matika.....snažím se, ale nějak fakt nechápu...taky bych byla šťastná, kdyby mi někdo pomohl...a také mám pocit, že je tady "rodinka" aby jsme si navzájem pomáhali...ale po přečtení této diskuse. Děkuji všem, které ochotně vysvětlily a ukázaly jak na to.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Soji/Báří19.8.05/Bastí18.11.07 |
|
(24.11.2009 1:53:02) Holky, nděláš ty dálkové pernerku? Jestli, jo tak se ozvi. Loni jsem jí dokončila, můžu pomoct!!!!!!! Chodíš ve čtvrtek amáš na fyziku řiditele,
|
|
|