Sasankaa + 2 kluci |
|
(25.10.2009 13:57:19) Dobrý den Syn - druhák dostal doporučení do PPP. Chci se zeptat jak probíhá vyšetření? Bude si psychložka se synem jen povídat nebo bude syn i malovat, psát a pod. (Doporučení nám dala třídní učitelka - syn má velké problémy v českém jazyce).
|
Líza |
|
(25.10.2009 14:07:12) Popovídá si nejdřív s tebou bez přítomnosti syna, potom si vezme dovnitř syna a jednak si s ním promluví, jednak bude psát, kreslit, doplňovat nějaké obrazce a tak, nevím, jestli má problém i se čtením, tam by asi i četl - já byla s dcerou kvůli dysgrafii a probíhalo to, jak popisuju výše. Ale čtení nijak nezkoumali; vyšetření sakumpikum i se závěrečným zhodnocením, které mi psycholožka řekla, trvalo tak hodinu a půl, potom jsem ještě půl hodiny strávila s jinou psycholožkou, která mě instruovala, pokud jde o nějaké nácviky a co s ní dělat doma. Zprávu měla škola asi za tři dny.
|
|
JiBi* |
|
(25.10.2009 14:12:43) Pravděpodobně se bude vyšetření skládat ze dvou části, pokud má problémy v ČJ, z psychologického - tam opravdu bude něco jednoduchého kreslit a odpovídat na otázky, a z pedagogického, kde bude zřejmě číst a psát. Jinak nějaké detaily neznám, psychologové si vždycky dítě berou dovnitř samostatně, tedy přítomnost rodiče není u vyšetření žádoucí , i když by mě to samotnou hodně zajímalo, jak dítě úkoly zvládalo.
|
lipoo |
|
(25.10.2009 16:52:16) Nevím jak jinde-ale u nás trvá vyšetření tři hodinky-plus přestávka...hodinku a půl byl synek u psycholožky /tam se zjistí iq a takové ty věci,jak se dokáže soustředit,atd../,a pak byl hodinku a půl u speciální pedagožky,kde čte,píše diktát,atd....pak obě dvě pozvou maminku dovnitř a řeknou závěr.
|
|
lipoo |
|
(25.10.2009 16:54:06) Jibi-tobě neříkali jak to dítě zvládlo???..třebas u spec.pedagožky jsem všechno viděla i diktát mi ukazovala na papíru,slovní zásobu mi řekla kolik slov uvedl,atd...a řekla mi i,že synek neví,kdy se narodil:-D,že říkal 14.místo 15.Podotýkám,že mu už bylo patnáct:-D
|
|
|
Lucilka+4 |
|
(25.10.2009 17:45:48) Pracuju v PPP jako psycholog (pokud zrovna nejsem na MD) a standardní vyšetření u nás vypadá takto: sepsání anamnézy s rodičem, budou se ptát na podrobnosti z těhotenství, porodu, dosavadního vývoje, jak se dítě adaptovalo na školku a na školu, jak se učí, jaké konkrétně má problémy, jak vypadá domácí příprava atd... další částí je test rozumových předpokladů (čili IQ test) a potom speciálně-pedagogické vyšetření (ale já ho třeba dělám sama), zrakové a sluchové vnímání (jestli se mu nepletou tvary, dokáže rozlišit podobné hlásky sluchem, rozklad a sklad slov), zkouška čtení (jak přečte text a jestli mu rozumí) a psaní - opis textu a krátký diktát. Kreslit bude asi taky, já třeba dávám kresbu na úvod, aby se dítko trošku vyladilo a nebylo nervózní. A pochopitelně si s ním popovídám o tom, jak ve škole, co ho tam baví, co učitelka, atd. atd.
|
Jitulka+Luky03+Naty05+Míša08 |
|
(25.10.2009 22:27:26) Lucilko a prosím tě jak vypadá vyšetření když je dítě prvňáček a poslala ho tam pani učitelka protože ho chce vrátit do školky? jdeme 2.11. a děsim se co bude... doufám teda že mi ho nevrátěj,myslim si že by mu to spíš uškodilo, snaží se a dokonce už ani tolik věci neztrácí, holt mu ta adaptace trvala dýl a je prostě takovej svůj (občas nevnímá když se na něj mluví a občas dělá ze sebe šaška - ale to má po tatínkovi) ale to mám strach že takovej bude i za rok, takže odklad by nic nevyřešil... z tvojí praxe máš nějakej takovej příklad? pani učitelka mi podala vysvětlení proč ho chce vrátit že má strach že časem by učivo nestíhal... zatim dostává samý razítka, chválí ho že dobře písmenka skládá, čte i počty mu jdou, zkouší si teď dopředu doma i látku co ještě nebraly - odčítání, sčítání do deseti, rozklad čísel a takový to určování menší, větší, rovná se...
|
Lucilka+4 |
|
(25.10.2009 23:16:19) Jitulko, to bude klasické vyšetření školní zralosti, opět rozumové předpoklady, řeč, početní představy (to není klasické počítání, ale spíš chápání množství), prostorová (vpravo-vlevo-nahoře-dole) a časová (včera-dnes-zítra) orientace a hlavně sociální zralost (jak dítě zvládá kontakt s cizím dospělým, jestli nemá potíže v kolektivu, jestli už třeba umí dospělému vykat atd.) a jak dlouho a kvalitně se dokáže soustředit, jestli dokáže chvíli sedět u práce. Pak pochopitelně kresba, opis jednoduchých tvarů... Je toho hodně, těžké to není, děti to většinou baví. Zkušený psycholog opravdu pozná, jestli je dítě nezralé pro školu (a pak je fakt lepší ho poslechnout a dítě "vrátit" do školky, aby se předešlo pozdějším problémům) nebo je to záležitost osobnostní (čili není předpoklad, že by se za rok chovalo výrazně jinak)...
|
Jitulka+Luky03+Naty05+Míša08 |
|
(26.10.2009 7:52:24) Lucilko díky moc za odpověď
|
|
|
|
|
|