| Dita+4 | 
 |
(5.10.2009 18:48:45) Bakalka, celkově, nejen na jazyky je ta škola na dost vysoké úrovni a po dětech tam docela šlapou
|
| Katla | 
 |
(5.10.2009 19:00:01) jsme maximálně spokojeni. jenže tak každé třetí dítě, co dojde k zápisu, odmítají. Obávám se, že nás to letos taky postihne, prostřední syn není žádný potenciální študios, se obávám, mám dojem, že ho nevezmou. Ale za pokus to stojí. Já zastávám názor, že lepší horší známky na skvělé škole, než samé jedničky na škole, která souží jen jako odkladiště dětí. I to jsme zažili.
|
| Dita+4 | 
 |
(5.10.2009 19:23:21) Aha, tak dcera je tam od 3. třídy, na konci druhé tam dělala přijímačky, jezdíme přes půl Brna, starší syn je zatím v 1. tady u nás, ale ta je právě ucházející jen na 1. stupni, takže uvidíme, co bude dál, jestli zkusíme stejnou variantu jako u dcery, ta už je v 7.tř....
|
| Katla | 
 |
(5.10.2009 19:28:46) opravdu. Dítě dostane číslo a pak je oznámeno, zda bylo přijato nebo nepřijato. Bývá to vyvěšeno na hlavním vchodu. Seznam dětí podle čísel s oznámením "přijato" či "nepřijato" .,jak jsem to tak minulé roky počítala, tak nepřijímali taj každé třetí. jenže mám dojem, že zároveň jsou normální spádová škola, takže děcka, která bydlí v okolí a mají to mam nejblíž, tam přijmout musí, i když třeba jsou slabší než některé z těch nepřijatých. No, mít to já jako spádovou školu, tak tam dítě taky dám, at má třeba dvojky, trojky, ale at se neco naučí.
|
| perdita | 
 |
(5.10.2009 20:55:28) Hrou, to mi přijde lehce nespravedlivé Když systém, tak pro všechny. Zajímalo by mě, jestli systém přijímačke má víc základních škol.
|
| Federika | 
 |
(5.10.2009 21:00:09) Perdito,systém přijímaček do první třídy má třeba v Praze spousta škol..Mají prostě převis, tak si vybírají..
|
| perdita | 
 |
(5.10.2009 21:04:50) My se tady lehce ucházeli o místo na základce, která je matematická a syn měl už tehdy diagnozu, tak jsme si říkali, že by nás třeba vzali, ale oni se tvářili, že ne, že nejsme spádoví a nemáme šanci. Nebylo tedy ani možné, aby ukázal, co dovede, a dostal se na druhou stranu po tom, co vím o škole dneska, bych ho tam asi stejně nedala
|
|
| Anni&Annika | 
 |
(5.10.2009 21:08:04) tak Kravi nevim...je tu skola/ucitele/ kvuli detem nebo deti kvuli skole/ucitelum/....holt povinnou skolni dochazku si pani ucitele vysvetlili jako povinnou se vsim vsudy.... nezavidim, nebude to lehke....by me zajimalo, jak by zareagovala skola, kdyby 9 zaku ze tridy pozadalo o prestup
|
| Cow :-) | 
 |
(6.10.2009 0:07:31) Anni, těm devíti "neposlušným" jsem dala nové jméno....devět statečných
|
|
|
| Federika | 
 |
(5.10.2009 21:08:52) hmm,já pořád taky váhám, jestli mám složitě řešit ty první třídy, chtít to "nej" když ani neví,jestli to fakt nej je, nebo se na to vykašlat, dát je do pohodový vesnický školy kouske vedle a řešit až víceletej gympl....
|
| perdita | 
 |
(5.10.2009 21:13:37) Federiko, nevím - nemluvím tu o zmiňované Bakalce (ty jsi stejně odjinud), ale v Brně je základka, co se prezentuje jako prestižní a elitní, ale je v reále naprosto otřesná, že já bych právě na tu prestiž moc nedala.
|
| Federika | 
 |
(5.10.2009 21:18:53) aha, tak to jo... Mě už to vybírání fakt unavuje,hlavně ta zodpovědnost..Vybírám momentálně gympl pro Davida a první třídu pro jeho bráchu a ...nevím.Dneska jsme byli na přípravce v jednom a já byla trochu šokovaná nesourodýma skupinkama,který z toho gymplu vycházely -percing, zelený vlasy, síťovaný punčocháče, pak normální študentíci s batůžkama a zase nějaký strašidlo v kanadách amodrýmčírem.. Ach jo,asi mám trochu zkreslenou představu...
|
|
| Katla | 
 |
(6.10.2009 7:42:44) proosím tě, tak mi aspon naznač, která to je, abychom tam náhodu nezamířili, jestli se prostřední nedostane na Bakalku. Dík
|
| Raduza | 
 |
(6.10.2009 8:02:31) Sirotkova nebo Křídlovická???
|
|
| Raduza | 
 |
(6.10.2009 8:09:54) Podle inspekce je nejlepší ZŠ v Brně Hroznová. Měli by mít také rozšířenou výuku jazyků. Ovšem nevím, jak je tato informace stará. Bakalka má dobré výsledky v té výběrové třídě. Ovšem v ostatních dvou naprosto stejné jako zbytek Jižní Moravy. Ale teď už jsou prý výběrové všechny tři. Dobré výsledky má Křídlovická, ale má to své ale (to sem psát nemůžu ). Mezi nejhorší patří Kotlářská. Zbytek nevím.
|
| perdita | 
 |
(6.10.2009 9:00:52) Ahoj Leny a Hroudo, ani jedna ze jmenovaných to není, je to Slovaňák. Těm informacím o výběrové versus normální třídě na Bakalce věřím. Blbé je, že Emilly založila diskuzi, ale diskutovat nechodí, abychom se dozvěděli, o co přesně jí jde. Co vy chcete? já jsem si svoje požadavky tvořila, jak jste navštěvovala školy, i takové, kam jsem dítě dát nechtěla. Takže jsem zjistila, že třeba (napříkla!) Kamenačky jsou hezká škola, ale třídy jsou nevhodné velikosti. Ono to zní jak malichernost, ale ty děcka si tam nemají, kam sednout na koberec, probehnout se, je tam jen místo na lavice - tak tak. Taky jsem chtěla, aby moje dítě netahalo do školy tuny věcí, aby měli skříňky a šuflíky a dodnes to cením. No a pak už byly takové ty podstatné věci, abysme tam dojeli do max 45 minut a hlavně aby se nemuseli učit to, co už zvládají, aby nám dali volnou ruku s jazykem, aby učitelé nebazírovali na blbostech, aby měli děcka ještě pořád rádi, a to se mi myslím z velké části podařilo.
|
| Raduza | 
 |
(6.10.2009 12:09:41) Starší je na Bakalce, spokojenost . Mladší, jestli se tam na x let nedostane, tak Křídlovická . My jsme se totiž nemohli dohodnout, já chtěla Křídlovickou a manžel Bakalku. Ale Bakalka je nejblíž. Bohužel není spádová.
|
|
|
|
|
|
| Inka | •
 |
(5.10.2009 22:28:20) Já dala kluka do nejbližší základky, šel se spolužákama ze školky a rozkoukával se. Když jsem viděla, že má na víc od třetí třídy šupal na jazykovku. Tam se mu líbilo, ale nebavilo ho dojíždění, tak si vybral víceletý gympl poblíž u nás a od šestky je tam a taky se mu líbí.
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 9:45:15) Inko, asi bych to tak normálně udělala,ta naše vesnická škola je navíc milá, menší počet dětí a žádný problémy jsem tam neměla, možná až na to,že byhc si přálla laťku vejš.. Jenže jsem omezená tím, že můj předškolák mluví plynně německy i anglicky,na němčinu kašlu,tu má doma,ale tu angličtinu zapomene, bylo by mi to líto...Jedině ještě možnost dát ho sem a sehnat mu párkrát týdně rodilýho mluvčího.Což je ovšem náročnější na organizaci a nějakých 8-10 tisíc měsíčně by to taky stálo..Což je moc...
|
| perdita | 
 |
(6.10.2009 9:50:22) Federiko, my to řešíme vlastními zdroji. Manžel mu připravuje na angličtinu materiály - vozíme si učebnice pro rodilé mluvčí, má napsat povídku nebo komiks, má vytištěné úkoly z internetu, nemá akorát konverzaci, ale tu má zase doma Běžná škola by ho nejspíš nutila dělat něco v Chatterboxu, ale naše nám vyšla vstříc a taky jeho povaha je dobrá, v klidu si samostatně dělá, co potřebuje, a paní učitelka má povoleno ho využít k nějaké třídní aktivitě, když chce.
|
| perdita | 
 |
(6.10.2009 9:53:55) Jsem ráda, že jsem tě pobavila
|
| perdita | 
 |
(6.10.2009 9:58:18) Milado, my ho máme někde v šupleti, byl nám povinně vydán, ale naštěstí ho nemusíme využívat.
|
|
|
|
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 9:53:46) Perdito, tohle bych už nezvládla,mám další dvě děti, doma mluvíme česky a německy a vím,že soustavnou a dokonalou angličtinu mu neposkytne žádnej z nás... Za ta základka u nás je taková v pohodě, nestresující, že sehnat dobrýho rodilýho mluvčího za přijatelnej peníz by fakt možná nemusel bejt špatnej nápad..
|
| perdita | 
 |
(6.10.2009 9:55:05) Fed, jak jsou na tom ti ostatní vě třídě, dalo by se to dát dohromady? protože buď by měl konverzaci sám, nebo by to případně musely být dvě skupiny - když teda posuzuju, jak na tom jsou naši čtvrťáci
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 9:56:55) ostatní děti ve třídě by na 99,9 procent neuměly ani slovo a angličtina by začala ve druhý třídě a to tak,že by ji učila nějaká maminka a začali by barvy, čísla apod a ještě ve 4. třídě by tak u toho byli, o trochu dál...Takže s tímvůbec nepočítám...
|
| perdita | 
 |
(6.10.2009 9:59:58) Fed, to pak jo. Moje prvňačka má zatím taky takovou angličtinu, ale jí je to šumák. Mně to nevadí, protože ona sama říká, že se jí líp čte v angličtině, tak si čte a nasává slovní zásobu a gramatiku tímto způsobem a knih máme při mé profesi doma hodně tak to nehrotím
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 10:02:46) u nás je právě trochu jiná situace..Teď mluví, komunikuje, umí spoustu básniček,písniček, kouká se na pohádky a rozumí jim..Kdybych mu to utla,rychle to zapomene a ta skvělý výslovnost by samozřejmě na běžný základce taky zmizela... Tak mě to štve. Původně jsem myslela,že bude pokračovat na škole, kamteď chodí do školky,ale neutáhneme to finančně...
|
| Monika | •
 |
(6.10.2009 10:09:20) Teď nevím přesně, jestli to bylo na mě - syn chodil do anglické školky. Dovedu si představit rozhodování, které máš před sebou. Můj dobrý kamarád mi tehdy řekl, ať se na syna a jeho vzdělání a život dívám tak, že angličtina je JEN součástí. Takže jsme vybrali školu, kde jsme první dva roky řešili angličtinu po vlastní ose.
Druhý syn je předškolák, chodí do anglické školky, ale na jazykovou základku zcela určitě nepůjde
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 10:31:51) Já se na to taky tak dívám..Ale to rozhodování mě fakt tíží. Asi to bude znít blbě,ale už z těch škol skoro nespí,...Musím letos vybrat (3) gymnázia,kam to půjde zkusit straší syn a školu, kam půjde na zápis mladší syn.A jistá si nejsme nikde.. Když dámDenise do naší školy,budu vědět,že 4 roky bude klid, pohoda, bude mít spoustu volnýžho času, žádná šikana,problémy, nic...Ale budu muste sehnat toho rodilýho mluvčího, dvakrát týdně dvě hodiny, což je fakt tak těch 8 tisíc..Moh by teda možná učit ba luky,nevím,je mezi nima velkej rozdíl,věkovej.. Když ho dám-a vezmou mi ho-na tu Angelovku,tak budu denně jezdit 80 minut (celkem) dopoledne,80 odpoledne, s mladším dítětem,který mi asi poděkuje,za takový příjemný trávení volnýho času...Jestli s emi bude líbit(a hlavně dítěti) jejich program Začít spolu, taky vlastně nevím... Pokud ho nechám na škole,kamteď chodí do školky, budu makat amakat po nocích,abych zaplatila školný...Přičemž za čas budu chtít to samý pro malou a to už se vůbec nedoplatím...
|
| Inka | •
 |
(6.10.2009 10:40:38) To je fakt těžký rozhodování. A co ho dát na tu vaší základku a najít nějakou fakt dobrou jazykovou, kam bys ho vozila třeba 2x za týden na 2 hodiny. To by nebylo tak drahý ani tak náročný na čas. S tím dojížděním mám zkušenost 3-5 třída asi jenom 20minut, ale do centra Prahy, takže občas nějaká zácpa byla. Kluk z toho byl tak otrávený, že gympl si hledal co nejblíž u nás (naštěstí tu máme docela dobrý). Taky jestli máš nějaký náhradní řešení, kdybys třeba nemohla, kdo ho odveze. Já chytla neštovice a byla jsem měsíc nepoužitelná.
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 10:45:00) no já právě vím,jak může bejt to dojíždění otravný,teď vozím 20 minut a když je zácpa, mám chuť na to vzteky šlápnout a do všech těch aut najet Jazykovka na dvě hodiny nevím, musela bych pořádně zjistit, jestli něco pro takový děti existuje-nepíše, je malej, chci vlastně konverzaci,čtení pohádek, ale ne s Čechem... A gymp, ani mi nemluv, včera jsme byli v jednom na přípravce, udělalo to na mě takovej všelijakej dojem , takže nevím,jestli to tambude zkoušet...Ale vybral si gymnáziumBudějovická, s šíleným převisem a gmn. Opatov, což je nějak pobočka g. Na Vítězné pláni a převis podobnej..Tak hledám ještě jako záchranu přijatelnej gympl na Praze Východ, Praha 4, kde je třeba ta šance na přijetí přece jenvyšší...
|
|
|
| Monika | •
 |
(6.10.2009 10:44:36) Federiko, věřím. Opravdu. Vím, co to bylo, když jsme hledali školu pro staršího syna. Tam mám ještě rok čas, je teprve ve čtvrté Pročtené desítky stránek inspekčních zpráv, lovení informací od známých (kteří však mohou považovat za důležité věci pro rozhodování úplně jiné okolnosti než ty), návštěvy ve dnech otevřených dveří a pak pochybnosti, jestli si fakt vybrala dobře 
Dojíždění - nejde jen o ten čas, jde o benzín, o to, že musíš mít spolehlivé auto, kterým dítě pokaždé dovezeš do školy. Co když nedojedeš - stačí, když do to jiný řidič trochu ťukne... Nejsem v té kůži, nechodím v tvým botách, ale jestli jsi s místní školou spokojená a jde jen o angličtinu, tak zvolím dobrou školu a angličtinu řeším mimo. Dva roky jsem syna vozila přes půl města - pak jsme se přestěhovali blíž škole 
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 10:50:14) Moniko, spokojená s místní školou, ani nevím,co na to říct Nemám moc srovnání, jen když slyšímobčas stesky od známých,tak musímříct,že ta naše škola je rodinnýho typu,absolutně nebuzerující děti ani rodiče, děti tam chodí rádi,nedávají se špatný známky za psaní ani výchovy, vlastně se vůbec moc nedávají špatný známky... Já jsem na rodičáku jediná,která oroduje za zpřísnění a vyšší laťku...Nicméně ve třídě je míň dětí a asi to stihnou tak nějak všechno procvičit,protože já teď děláms Davidemty testy na gympl a nemám nějak pocit,že by to byl až takovej průser..Ale třeba-byli jsme 14 dní na dovolený a po příjezdu nemusle dohánět nic, prostě asi nějak nic nebrali nebo co , tak vážně nevim.. A Denis je ještě mnohem zvídavější,je dost napřed..No nechci udělat chybu, ale zrovna o stresující školu taky nestojím,myslím,že znechutiti dítěti hned ty první roky achuť do vzdělání je hnus...
|
|
|
|
|
|
|
|
| Monika | •
 |
(6.10.2009 10:01:29) Federiko, angličtinou nevládnu, můj starší syn myslím zvládá angličtinu dobře. V první a druhé třídě jsem to řešili konverzačním kroužkem při škole určeném pro třeťáky až páťáky, od třetí třídy jsou děti rozdělené na tři skupiny po pokročilosti. Ti nejpokročilejší jedou podle nějaké učebnice snad pro min. 14-tileté děti. Vedle toho stále konverzační kroužek a hodina s rodilou mluvčí. Jak mi Perdita určitě potvrdí, možnost pracovat s angličtinou doma s rodiči můj syn absolutně nemá, přesto se okamžikem, kdy začne číst v angličtině, rozšíří hrozně moc možnosti, jak s jazykem pracovat.
|
| perdita | 
 |
(6.10.2009 10:06:14) Mon a má ve třídě někoho, kdo je na tom jako on? To by mě zajímalo, protože mi připadl - když jsme měli tu šanci vidět jeho angličtinu v akci hodně dobrej.
|
| Monika | •
 |
(6.10.2009 10:27:11) Perdi, přímo ve třídě? Ta nejpokročilejší skupinka má 6 dětí. Já angličtinu neposoudím, ale myslím, že Kuba je na tom hodně dobře. V neděli tu bylo šest dětí a všechny se dívaly na DVD Vaillant v originále. Menší (tj. můj předškolák, jedna prvňačka a jedna druhačka) jsme moc neregistrovala, ale ostatní tři (syn a jeho dva spolužáci) rozuměli bez problémů.
Jako je mi jasné, že kdyby měl vlastivědu a přírodovědu v angličtině ve škole, tak toho umí mnohem víc. Zkus se, Federiko, zeptat, zda by nemohl dělat angličtinu s vyšším ročníkem.
Federiko, popřemýšlej o tom, co po té základní škole dál. Jestli by pokračoval na cizojazyčné střední škole, tak asi není co řešit. A pak bez ironie - v Praze je výběr škol mnohem větší. V Brně, když dám dítě do zahraniční školy, tak buď musím počítat s tím, že ho čeká doučování češtiny. Ale i to dojíždění - v první třídě vozit děti OK, v druhé taky, ale ve čtvrté, páté? A co kroužky? V místě bydliště, nebo v místě školy? Tohle všechno je součást života nejen mého syna, ale celé rodiny. Dokud byl mladší malý, tak se dá vše podřídit tomu staršímu - vozit přes půl města tam a za pár hodin zpátky. Ale i ten mladší už má svoje záliby
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 10:34:26) angličtinu s vyšším ročníkem by dělat nemohl, oni jednak píšou a pak, on je v mluvení,konverzaci i výslovnosti mnohem dál než páťáci a pátou třídou ta naše škola končí...
|
| perdita | 
 |
(6.10.2009 10:40:38) Však Monina škola tak taky končí
|
|
| Monika | •
 |
(6.10.2009 10:53:53) Federiko, ale právě o tom to bylo, že se naučil číst a psát s těmi staršími. A jak vždy přišel, že se o něho v kroužku přetahovali, kdo ho bude mít v družstvu 
A ještě jedna věc, která tu nezazněla, vem si, že děti se ČESKY musí naučit hodně věcí (tím myslím nejen obsah, ale i pojmosloví). Pokud chceš, aby syn zvládal anglicky popsat listnaté a jehličnaté stromy, znal anglické výrazy pro předložky, slovní druhy, menšitel, menšenec apod., pak je samozřejmě nejlepší volbou cizojazyčná škola s tím, že ho tyhle věci (uvedené jako příklad, aby bylo jasné) česky naučíš doma (jinak bude mít handicap na přijímačky na českou střední školu ať osmiletou, šestiletou či čtyřletou). Jako bylo by fajn, kdyby uměl říct anglicky pestík, blizna, slova nadřazená, podnebné pásy apod., ale to už se podle mě bavíme o dětech opravdu bilingvních.
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 11:06:51) Moniko, ta škola,kde měl -a mohl by, kdybych byla o něco bohatší pokračovat, je česko anglická, v češtině nejsou o nic ty děti ochuzený a tu agličtinu,část vyučování v angličtině a tak, to mají navíc..To asi takhle nikde mít nebudu. Řeší hlavně i to,abych nebláznila třeba zbytečně, nestrávila půl dne na silnici a pak nezjistila,že škola za rohem zas o tolik horší nebyla a tu angličtinu bych mohla řešit nějak jednoduššeji... Prostě jsme strašně nerozhodná a anvíc o tom nemám doma ani s kým diskutovat,manžel nad tím mává rukou, že s emám rozhodnout sama...To samý s tím gymplem..
|
| Monika | •
 |
(6.10.2009 11:18:03) Dovolím si to shrnout, jo?
1. škola: dojíždění - dá se; angličtina - velmi vyhovuje; finance - zatím se zvládají, ale dosti vysoké školné 2. škola: dojíždění - žádné; angličtina - nevyhovuje; finance - téměř žádné, je třeba počítat cca 8 tis. na výuku mimo školu 3. škola: dojíždění - příšerně daleko; angličtina - vyhovuje středně až hodně
|
| Monika | •
 |
(6.10.2009 11:21:00) Omlouvám se, nedopatřením to skočilo už do diskuze.
Dovolím si to shrnout, jo?
1. škola: dojíždění - dá se; angličtina - velmi vyhovuje; finance - zatím se zvládají, ale dosti vysoké školné 2. škola: dojíždění - žádné; angličtina - nevyhovuje; finance - téměř žádné, je třeba počítat cca 8 tis. na výuku mimo školu 3. škola: dojíždění - příšerně daleko; angličtina - vyhovuje středně až hodně; finance - téměř žádné.
Pokud jsem to někde nevystihla, tak to prosím zkoriguj. Samozřejmě že u toho dojíždění je ještě jeden aspekt - kdybys tu dobu, kdy jsi na cestě, pracovala plus ušetřený benzín - nedá to dohromady taky pěknou sumičku?
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 12:06:12) Moniko,asi tak...Akorát u toho prvního, jejich fin., nároky stoupají a obávám se, že už to pro mě bude spíš neúnosný, finančně..Kdybych mohla nerušeně pracovat,ale já mámještě roční dítě, žádný stotisíce nevydělávám, bohužel..
|
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 12:09:01) a sumičku, když jsem na cestě a míto toho pracovala,by to asi nedalo...Mám totiž to malý dítě-ale je mi jí fakt líto, trávit většinu jejího bdělýho stavu v autě je blbý... Prostě jsem fakt bezradná, nějak jsem si těch dětí nadělal moc a teď si s tím nevím rady...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Federika | 
 |
(6.10.2009 10:08:56) Moniko,Denisovi je čerstvě pět a anglicky plynně mluví...když mu to teď přeruším,udělám chybu, ty děti se v tomhle věku strašně rychle učí , ale taky stejně rychle zapomínají...A s českýmučitelem taky nechytne tuhle výslovnost, teda možná až na výjimky... Konverzační kroužek u nás na škole pro větší děti pak taky je,ale je to, prostě...pro děti,který se anglicky začaly učit... Proto přemejšlímo tý bilngvní Angelovce, i když,jak jsme zjistila,šance na přijetí není velká a pro mě by to by bylo velký ježdění sem tam...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|