Rebeccca |
|
(8.9.2009 23:15:09) Ciriliko, učím v zušce klavír. Ty hodiny jsou půlené zejména proto, že je lepší častěji dítě kontrolovat, aby nedošlo k zafixování zlozvyků. Týden je přeci jen dlouhá doba, pak hodina odpadne... a pak se práce děsně vleče. Navíc zpočátku jsou skladbičky třeba docela lehké, není třeba je "dřít" každý den v týdnu celý týden. Učitele to pak svádí k tomu, zadat "lehkých" skladbiček na týden příliš mnoho, a na dítě se to pak valí. Je lépe zadat 4 cvičení v úterý a další čtyři v pátek, než zadat osm na týden. Alespoň v prvním ročníku pokud možno využívám možnosti hodinu dělit, pak už je to v pohodě. Navíc jak jsi psala, že děti jsou přece na 45 minut zvyklé - to sice jo, ale ve škole má učitel daleko větší možnosti tu hodinu zpestřit - může měnit činnosti atd., u klavíru můžeš leda tak vytleskávat, chvilku číst noty, dupat do rytmu atd., ale většinu času bys přeci jen měla strávit sezením na zadku u piána, což může dělat potíže i staršímu dítěti.
|
ivaxx |
|
(9.9.2009 6:41:05) Syn, 7 let, hraje druhý rok na housle. Hodinu má také dělenou - 2x 25 min cca. Na flétnu má 1xtýdně 30 min. Ačkoli dojíždíme také zhruba 10 km, tak to považuji za lepší, než kdyby měl housle na 45 min v kuse. To by prostě nezvládl, pozornost neudrží tak dlouho a navíc - sama na housle nehraji, takže jsem ráda, že mu 2x týdně paní učitelka opraví držení atd.
|
|
Winky |
|
(9.9.2009 7:49:34) Asi záleží i na hudebce, já tohle dělení slyším poprvé, naše děti hrajou od první třídy hned 45min a většinou se i přetahuje, nikdy si nestěžovaly (a to to hraní zrovna moc nemilují), nauku si dáváme hned po nebo před, protože dojíždí, a musim říct, že u nauky je větší problém vydržet než při samotném hraní. Ale vysvětlení Hrošice mi připadá logické, taky je zahlcovali jednoduchýma písničkama až moc Jestli to má ale někdo dál, asi to bude dost nepraktické
|
Veverka16 |
|
(9.9.2009 8:22:19) Dcera/5 let/také chodí na půlenou hodinu - mají být dvě děti na 45 minut - jde o to že ty malé se stejně déle nesoustředí - ale chodíme samostatně,ne s dalším dítětem - oficiálně by tedy měla chodit 22,5 minuty,ale chodí na půl hodiny paní učitelka jí přidává ze svého volného času...po hodině mívá volno a pak hraje ještě v souboru,jsme z daleka tak jí to navazuje.Dojíždíme autem jednou týdně přes hodinu cesty
|
|
Winky | •
|
(9.9.2009 13:11:07) jejda, ty sis zaregistrovala tenhle nick?
|
Cirilika |
|
(9.9.2009 18:42:32) Tak vám všem děkuji za to, že jste napsali. Vidím, že i jinde to mají tak, jako u nás, a to mě uklidnilo. Dcera je dost klidná, doma vydrží u klavíru i hodinu a půl, učí se sama podle sluchu. Už umí přes deset písniček za měsíc, co máme klavír.Co jí nejde, tak jí ukážu (sama hraji mnoho let). O trpělivosti dětí něco vím, pracuji s nimi.
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2009 8:52:59) Hrošice, koukám, že nás pěkně přetěžovali Chodila jsem od 1. třídy nejdřív půl roku jenom na nauku, pak půl roku jednou týdně na klavír, 45 minut, ale byli jsme tam tři, no a pak už to jelo - od druhé třídy sama 2x týdně 45 minut...
|
|
|